IZOLACIJA-468X60-BANNER

Rekonstrukcija Zrenjaniskog puta - kružni tokovi, tramvaji i biciklističke staze

22.02.2022. | eKapija

Nacrt plana detaljne regulacije dela Zrenjaninskog puta sa kontaktnim područjem, od kanala Sebeš do sabraćajnice Severna tangenta (petlje Kovilovo), Grad Beograd je stavio na rani javni uvid.

Zrenjaninski put

Zrenjaninski put (Foto: Beograd.rs / Plan detaljne regulacije)

Urbanistički zavod Beograda ovim planom predviđa da ova magistralna saobraćajnica dobije tramvajski saobraćaj, kružne tokove, obostrane trotoare, biciklističke staze i drvorede.

Saobraćajnica Zrenjaninski put jedan je od severnih ulaznih pravaca u Beograd, a za stanovnike kontaktnih naselja predstavlja jedinu vezu sa Beogradom.

Usled neplanske izgradnje, neizgrađenih trotoara, kao i neregularno parkiranih vozila, ovaj magistralni potez je postao nebezbedan i nekomforan sa čestim prekidima saobraćajnih tokova - navodi se u planu.

Nakon razmatranja više varijanti, Zrenjaninski put će ovim planskim rešenjem dobiti razdelno ostrvo širine 8 metara u središtu saobraćajnice, za javni linijski prevoz (tramvaj i autobus), po dve vozne trake po smeru širine 3,25 m svaka, obostrane jednosmerne biciklističke staze širine 1,1m i zaštitne pojaseve od 0,75m, kao i obostrane trotoare promenljive širine, koji najvećim delom prate katastarsku parcelu saobraćajnice.

Tramvajska trasa pružaće se središnjim razdelnim ostrvom, a planirano je da šine idu od Pančevačkog mosta do denivelisanog pristupa za groblje "Zbeg", gde su prema PGR-u šinskih sistema i razvojnim planovima Sekretarijata za javni prevoz planirani terminus i depo (van granice ovog plana).

Trase postojećih autobuskih linija se zadržavaju, s tim da se autobuski prevoz odvija u središnjem razdelnom ostrvu, zajedno sa tramvajskim, a i stajališta će im biti zajednička. U planu je i uvođenje novih autobuskih linija duž ulica Ivana Milutinovića – Put za Ovču i Bratstva i jedinstva.

Na Zrenjaninskom putu u okviru plana predviđene su i tri kružne raskrsnice:

  • na približno km 0+585 sa ulicama Lužičkom i Popova bara nova 1;
  • na približno km 1+370 sa ulicama Ivana Milutinovića i Put za Ovču,
  • na približno km 2+492 sa ulicama Bratstva i jedinstva i Kikindskom.

Ostale raskrsnice su tipa uliv/izliv.

Profil ulice Bratstva i jedinstva je preuzet iz važećeg Plana, sa kolovozom od 3 trake uključujući traku za javni gradski prevoz ukupne širine 10,5m i trotoarima promenljive širine, s tim da je važeći Plan stavljen van snage u zoni proširenja zbog kružne raskrsnice.

Ulica Put za Ovču je planirana sa kolovozom širine 7m, dvosmernom biciklističkom stazom širine 2,25m i zaštitnim pojasom od 0,75m sa leve strane i zelenilom širine 3,5m sa desne strane i sa obostranim trotoarima promenljive širine.

Ulica Ivana Milutinovića koja je nastavak Puta za Ovču, je planirana sa kolovozom širine 7m i data je njena regulaciona širina predviđena PGR-om.

Plan je na javnom uvidu do 22. marta.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


BAUDER-300X250-BANNER
IZOLACIJA-300X250-BANNER
BINA-300X120-BANNER

Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nenad 17.05.2022.
Sve je to mrtvo slovo na ppairu. Kaže se u ...
Kris 14.05.2022.
Da, ali da li ljudi znaju da ce to biti zgr...
Perica Ognjanovic 16.04.2022.
Sjajan tekst, svaka cast. Mi smo upravo ugr...
Nenad 29.03.2022.
Nekada je Novi Sad bio pun parkova i zeleni...
U Opštem delu Plana detaljne regulacije pro...