IZOLACIJA-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Počinje modernizacija pruge od Beograda do Niša

21.02.2022. | b92

Ugovor za izgradnju tunela broj 4 na deonici niške pruge Stalać - Ðunis potpisan je sa kompanijom "Čajna relvej 21. biro grupa (China Railway 21 st bureau group) - Ogranak Beograd, kao nosiocem posla", saopštila je juče "Infrastruktura železnice Srbije".

Železnička pruga

Železnička pruga - ilustracija (Foto: Pixabay)

U zajedničkoj ponudi u realizaciji ovog projekta, pored nosioca posla učestvuju i sledeće kompanije: "N-ING" Beograd, "Extra - Auto Transport" Vrbas, Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, "MC Transport design and simulation" Beograd, "China Railway design corporation Serbia - Ogranak Beograd" i "Makspro" Zemun.

Ugovorom je predviđeno projektovanje i izgradnja tunela broj 4 za dvokolosečni železnički saobraćaj između Stalaća i Ðunisa, dužine oko 3,3 kilometra, na deonici međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša.

Pored ovog tunela, ugovorom je obuhvaćena i izgradnja tri evakuaciona tunela ukupne dužine oko 1,4 kilometra, kao i dva pristupna puta ukupne dužine oko 1,7 kilometar.

Ovim počinje i modernizacija pruge od Beograda do Niša, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju.

Vrednost ugovora za projektovanje i izgradnju tunela broj 4 je 40,8 miliona evra (bez PDV-a), a sredstva su obezbeđena iz budžeta Srbije.

Predviđeni rok za projektovanje i izgradnju tunela je 912 dana, odnosno oko dve i po godine od uvođenja izvođača radova u posao, a očekuje se da radovi na gradilištu počnu sredinom 2022. godine.

Drugi deo projekta modernizacije predstavljaju radovi koji obuhvataju rekonstrukciju i modernizaciju postojeće železničke pruge, izgradnju drugog koloseka na deonici Stalać - Ðunis, kao i izgradnju još četiri tunela kroz klisuru (tuneli broj 1, 2, 3 i 5). Raspisivanje tendera za ovaj drugi lot projekta očekuje se sredinom 2022. godine.

Postojeća pruga Stalać - Ðunis duga je oko 17,7 kilometara i predstavlja jedinu jednokolosečnu deonicu na delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Ovom prugom danas prosečno dnevno saobraća 35 - 40 putničkih i teretnih vozova.

Nakon modernizacije omogućena brzina kretanja vozova biće do 160 kilometara na sat.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ODRŽIVA-ARHITEKTURA-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
slavica 24.09.2022.
Konačno jedno stručno objašnjenje, čestitam...
Sky 19.09.2022.
Ako za ovo treba arhitekti veštačka intelig...
Nataša 16.09.2022.
Da li osb ploce mogu da se ušrafe/postave n...
Kupac 16.08.2022.
Meni je veoma teško odabrati pločice. Ja sa...
Crni Gruja 16.08.2022.
Stagnacija rasta gradnje je prevashodno zbo...

;