BAU2025-468X60-BANNER

KSPALPHA-970X250-BANNER

Rani javni uvid: Ibarska magistrala će imati 9 kružnih tokova i po dve trake za svaki smer

09.02.2022. | eKapija

Plan detaljne regulacije dela Ibarske magistrale Grad Beograd je stavio na rani javni uvid do 23. februara. Kako je navedeno u dokumentu koji je izradio Urbanistički zavod Beograda, Ibarska magistrala predstavlja jedan od značajnijih i najprometnijih putnih pravaca. Ona polazi od Beograda (petlja "Orlovača"), prolazi kroz opštine i gradove: Lazarevac, Lajkovac, Ljig, Gornji Milanovac, Čačak, Kraljevo, Rašku i Novi Pazar i dalje do državne granice sa Crnom Gorom.

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Put - ilustracija (Foto: Pixabay)

Plan obuhvata deonicu Ibarske magistrale u dužini od oko 18km sa kojom se ukrštaju državni put IIA reda 147 u čvoru 2202 (Lipovička šuma - Barajevo), državni put IIB reda 343 u čvoru 2203 (Lipovička šuma - Velika Moštanica) i državni put IIB reda 344 u čvoru 2204 (Meljak - Barajevo) i čvoru 2205 (Meljak - Vranić).

- U postojećem stanju predmetni putni potez ima jednu saobraćajnu traku po smeru, a postoji i veliki broj priključaka lokalne putne mreže koji su u lošem stanju. Na Ibarskoj magistrali nalaze se i dva denivelisana pešačka prelaza (pešačka pasarela i podzemni pešački prolaz) – navodi se u dokumentaciji.

Prema nacrtu, u planu je proširenje Ibarske magistrale i smanjenje broja priključaka na državni put. Kolovoz Ibarske magistrale planira se sa dve saobraćajne trake po smeru, pri čemu su krajnje saobraćajne trake namenjene za kretanje autobusa i ulive/izlive.

Predviđen je geometrijski poprečni profil magistrale širine 17m na delu koji prolazi kroz Lipovičku šumu, sa kolovozom širine 14m i obostranim bankinama širine 1,5m. Na ostalom delu trase u planu je širina poprečnog profila od 21,5m, središnje razdelno ostrvo širine 1,5m, kolovoz širine 7m i trotoar širine 3m.

- Središnje razdelno ostrvo se planira za postavljanje stubova osvetljenja i zaštitne ograde iz razloga bezbednosti, kako bi se na mestima priključenja sa lokalnih saobraćajnica na Ibarsku magistralu onemogućilo presecanje saobraćajnih tokova na magistrali – navodi se u planu.

Planira se i zaštitni pojas sa svake strane Ibarske magistrale, širine 20m, u kome je dozvoljena gradnja, odnosno postavljanje vodovoda, kanalizacije, elektroenergetskih vodova, telekomunikacionih vodova, toplovoda, gasovoda, infrastrukturnih objekata i postrojenja i sl.

Takođe, planira se ograničen broj saobraćajnih priključaka sa punim programom veza - u kružnim raskrsnicama, koje omogućuju i promenu smera kretanja na državnom putu. U planu je ukupno 9 kružnih raskrsnica kako bi kapacitet i protočnost predmetne trase zadovoljio saobraćajne potrebe, na međuodstojanju od 770m do 3400m.

Na Ibarsku magistralu se u kružnim raskrsnicama priključuju (posmatrajući od severa ka jugu):

  • planirana saobraćajnica po trasi postojeće Beogradske ulice iz naselja Sremčica;
  • Ulica Nova 27 (put za centar naselja Barajevo), u blizini čvora 2202;
  • Ulica Prvog maja, u čvoru 2203;
  • sa zapadne strane Ulica Maršala Tita (put za Meljak) i sa istočne strane Ulica Lole Ribara;
  • Ulica Vladislava Nikolića (put za Baćevac), u čvoru 2204;
  • sa istočne strane Ulica Živojina Petrovića-Žire i sa zapadne strane lokalna ulica preko koje se Ulica Karađorđeva priključije na Ibarsku magistralu;
  • sa istočne strane Ulica Nikole Pušića (put za Šiljakovac) kao saobraćajni pristup broj 1 privrednoj zoni planiranoj PP GO Barajeva i sa zapadne strane ul. Milinka Jelića (put za Vranić);
  • saobraćajni pristup broj 3 privrednoj zoni planiranoj Prostronim planom GO Barajeva;
  • lokalne ulice sa obe strane Ibarske magistrale (ulica sa istočne strane je iz GO Barajevo, a ulica sa zapadne strane je iz mesne zajednice Vrbovno u GO Lazarevac);
  • lokalne ulica sa obe strane Ibarske magistrale (dve ulice iz GO Lazarevac i ulica sa zapadne strane iz mesne zajednice Vrbovno).

Ostali saobraćajni priključci iz kontaktnog prostora planiraju se bez levih skretanja samo kao uliv i/ili izliv.

Planira se i direktan pristup tipa uliv i izliv sa katastarskih parcela koje su u kontaktnom prostoru, a kojima nije moguć pristup preko lokalne saobraćajne mreže.

Zbog prostornih ograničenja (minimalo zalaženje u katastarske parcele u kontaktnom prostoru i očuvanje postojećih objekata) planira se da se servisne saobraćajnice priključe na Ibarsku magistralu tako što bi na jednom kraju bio izliv sa Ibarske magistrale, a na drugom uliv na Ibarsku magistralu.

Pristup privrednoj zoni koja je planirana prema Prostornom planu GO Barajevo, planira se sa Ibarske magistrale na 3 mesta: središnji priključak je tipa uliv/izliv a krajnji priključci su u kružnim raskrsnicama. Nije dozvoljen pristup pojedinim sadržajima privredne zone direktno sa Ibarske magistrale.

U planu je i rekonstrukcija i modernizacija postojećih stajališta na linijama lokalnog i prigradskog prevoza, razvojnih postavki preduzeća "Lasta" koji je glavni nosilac autobuskog prevoza putnika. Autobuska stajališta se planiraju u nišama.

Takođe, za bezbedan prelazak pešaka sa jedne na drugu stranu državnog puta planiraju se dve pešačke pasarele i jedan podzemni pešački prolaz.

Za odvodnjavanje planirane saobraćajnice planira se atmosferska kanalizacija koja trenutno ne postoji, a recipijent će biti obližnji vodotoci.

U planu je i zadržavanje pozicija postojećih stanica za snabdevanje gorivom.

Nacrt plana je na ranom javnom uvidu do 23. fabruara.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Zile 01.12.2024.
Molim vas, kao radnik gradjevinskog preduze...
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....

;