Brzom saobraćajnicom od Beograda do Zlatibora za malo više od sat i po

10.08.2021. | Blic

Izvesno da će od januara sledeće godine iz Beograda do Zlatibora građani moći da stignu za samo sat i 45 minuta, jer je jedan od najtežih zadataka, probijanje tunela u Trbušanima, realizovan. Nadu da ovaj rok neće biti prekoračen uliva i to što se izgradnja mosta preko Zapadne Morave, koji se nalazi na ušću Kamenice u ovu reku, privodi kraju, a to je jedna od ključnih tačaka vezana za završetak obilaznice oko Čačka. Kineska kompanija China Communications Construction Company završiće prema planu ovu deonicu od 30,96 kilometara godinu dana pre roka.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

To praktično znači da bi narednog leta građani koji automobilom krenu na odmor u Crnu Goru znatno brže trebalo da stignu do jadranske obale. Taj put će im u narednim godinama dodatno biti skraćen kada se završe i preostalih 107 kilometara putne infrastrukture od Požege do Boljara, čime bi se vreme putovanja od Beograda do crnogorske granice, sa sadašnjih šest, svelo na samo dva i po sata.

Neimari koji su angažovani na izgradnji auto-puta od Preljine do Požege kažu da oni ne znaju kada će država otpočeti realizaciju ovih 107 kilometara, ali ono što znaju to je da ni teške vremenske prilike ali ni problemi sa geologijom nisu produžili interno zadate rokove kineske kompanije CCCC za završetak ove deonice.

- Probijanje tunela u Trbušanima dodatno je ubrzalo radove na izgradnji deonice auto-puta od Preljine do Požege. Kineski neimari i domaći podizvođači rade uprkos visokim temperaturama. U toku je i izgradnja mosta preko Zapadne Morave koji se nalazi na ušću Kamenice u ovu reku, u neposrednoj blizini petlje Pakovraće.Most je u ovom trenutku završen 80 odsto i radovi napreduju predviđenim tempom. Dugačak je 336 metara ima deset raspona, a najveći iznosi 36 metara - kaže za Rinu Marjan Jerbić, nadzorni inženjer na izgradnji auto-puta Preljina-Požega.

On dodaje da je ova tačka gradilišta jedna od ključnih za izgradnju obilaznice oko Čačka pa je zbog toga u zoni mosta izveden i privremeni most kako bi se omogućila komunikacija na čitavom potezu ove deonice.

- Do sada su postavljene sve ležišne grede i stubovi, po 22, kao i 103 od 143 montažna nosača. Trenutno se izvode radovi na kolovoznoj ploči. Ovako dobrom tempu radova u velikoj meri doprinosi i dobra saradnja kineskih izvođača kompanije sa Ministarstvom građevine. Očekuje se da se radovi na ovom mostu uskoro završe čime se pravi veliki korak ka završetku obilaznice oko Čačka, što će doprineti rasterećenju saobraćaja koji trenutno prolazi kroz ovaj grad - navodi Jerbić.

Za ministra građevinarstva Tomislava Momirovića, izgradnja deonice Preljina–Požega je jedan od najzahtevnijih projekata jer prolazi kroz veoma težak geografski teren, a skoro jednu trećinu trase čine mostovi i tuneli.

- Projektu izgradnje auto-puta dodate su i tri obilaznice i to kod Gornjeg Milanovca, Požege i Užica na koje se čekalo više od pola veka. Mi ćemo potpuno povezati Zapadnu Srbiju i ovo je ogroman korak za čovečanstvo kao kada se gradila pruga Beograd–Bar i time ceo ovaj kraj oživeo. To smo i sada doživeli samo u putnoj infrastrukturi. Veoma sam zadovoljan angažovanjem izvođača kineske kompanije CCCC i njihovom odlukom da se svaki dan radi u dve smene po 10 sati - naveo je ministar Momirović.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 20.09.2021.
Najlakše se legalizacija rešava tako što se...
Nenad 14.09.2021.
Lepo što država pomaže, jedino treba videti...
BISERKA 13.09.2021.
Drago mi je sto se radi u unapredjenju ener...
Milena-srecica 31.08.2021.
Oduševljena sam ovom ponudom za zamenu stol...
Bata 24.08.2021.
Na koji će način da se realizuje način prel...