INFONET-468X60-BANNER

Neće biti spajanja dva velika bulevara na Novom Beogradu

09.07.2021. | Dejan Aleksić | Politika

Bulevar Crvene armije i Bulevar umetnosti tako blizu, a tako daleko. Deli ih nekoliko desetina metara, ali kao da su kilometrima daleko jedan od drugog. Glavna prepreka između njih godinama je nasip na kome se nalazi železnički koridor. Plan je doskora bio da se ova prepreka ukloni tako što bi se probio podvožnjak čime bi se konačno saobraćajno povezala ova dva bulevara, ali kako se čini, od toga, barem zasad, neće biti ništa.

Novi Beograd - ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Pre oko tri godine izabran je izvođač za izradu tehničke dokumentacije i izvođenje radova, odnosno probijanje samog podvožnjaka, u međuvremenu je rok iz opravdanih razloga i produžen, ali na kraju od ovog posla, kako Politika saznaje, neće ipak biti ništa. Za ovaj list u Direkciji za građevinsko zemljište, probijanje podvožnjaka i spajanje dva bulevara nije moguće izvesti a da se ne ugrozi dinamika puštanja u saobraćaj nove železničke pruge, za čiju realizaciju je zadužena Infrastruktura železnice Srbije.

- S obzirom na to da probijanje nadvožnjaka nije moguće završiti pre kompletiranja koloseka železničke pruge, nastupile su okolnosti usled kojih se više ne može ostvariti svrha zaključenog ugovora, te su u toku pregovori sa dobavljačem o sporazumnom raskidu ugovora - ukazuju u Direkciji.

Nije ipak jasno kako se odjednom kao prepreka za probijanje podvožnjaka pojavila rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd – Novi Sad, ako se zna da je ta tema uveliko bila aktuelna u vreme raspisivanja tendera za probijanje saobraćajne veze između Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije.

Tender na kome se tražio najpovoljniji ponuđač za izradu tehničke dokumentacije i probijanje podvožnjaka okončan je krajem proleća 2018. Na njega se javio konzorcijum okupljen oko Energoprojekt niskogradnje čija je ponuda bila ispravna, a koji je imao zadatak da za 270 dana uradi dokumentaciju i da za 210 dana izvede građevinske radove na terenu, odnosno izgradi denivelisano ukrštanje pruge Beograd – Batajnica – Šid (Subotica) i Bulevara umetnosti. U taj posao, bruto vrednosti 312 miliona dinara, izvođač je uveden u avgustu iste godine.

U međuvremenu, nadležni u gradu doneli su odluku o izmeni ugovora o ovoj javnoj nabavci kojom je rok za završetak celog ovog posla produžen do 26. septembra 2020. Razlog za to bilo je što je Energoprojekt krajem juna 2019. podneo zahtev za produženje ugovorenog roka – da se za izradu tehničke dokumentacije dobije dodatnih pola godine od dana dobijanja lokacijskih uslova uz napomenu da radovi na terenu mogu da počnu najranije 1. marta 2020. Ovaj zahtev izvođač je opravdao kašnjenjem u izdavanju neophodnih uslova.

Plan je bio da posle okončanja sveg posla u vezi sa dokumentacijom građevinari ispod postojeće železničke pruge urade podvožnjak sa po tri saobraćajne trake za svaki smer, razdelnim pojasom, obostranim trotoarima i biciklističkim stazama.

Još krajem 2019. u Direkciji su isticali da će izgradnja podvožnjaka biti usklađena sa rekonstrukcijom železničke pruge i da će se prvo raditi most na poziciji jednog koloseka, a potom drugog, kako bi se omogućilo funkcionisanje železničkog saobraćaja. O definitivnoj obustavi ovog projekta i sporazumnom raskidu ugovora tada nije bilo ni reči.

Zamisao je bila da se povezivanjem Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije omogući kvalitetna saobraćajna veza između delova Novog Beograda koji su razdvojeni železničkom prugom. Time bi se, pre samo dve godine isticali su u gradu, rasteretile postojeće saobraćajnice. Trenutno u tom delu grada u funkciji je semaforisana trokraka raskrsnica, a izgradnjom podvožnjaka dobila bi se četvorokraka raskrsnica koja povezuje Unutrašnji magistralni poluprsten sa ova dva bulevara. Ako u skorijoj budućnosti bude izgrađen ovaj podvožnjak, njime će se ostvariti i poslednja saobraćajna veza ispod železničke pruge, čiji nasip preseca deo Novog Beograda, od Tošinog bunara do Jurija Gagarina. Ranije je probijen nasip na istoj železničkoj pruzi, na ukrštanju sa Ulicom Jurija Gagarina.

Za spajanje Bulevara umetnosti i Ulice dr Agostina Neta Direkcija za građevinsko zemljište već je raspisivala tender 2015. godine, međutim tada nije bilo zainteresovanih ponuđača.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;