Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je juče (29.06.2021) da izgradnja metroa u Beogradu počinje u novembru, radovima na budućem depou na Makiškom polju. Na otvaranju "Železničke letnje škole" u organizaciji Fondacije Konard Adenauer i Transportne zajednice, Vesić je rekao da se "ubrzano radi na eksproprijaciji zemljišta" za gradilište.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Nakon toga se počinje sa kopanjem tunela, gde će najveći deo prve linije, od Železnika do Karaburme biti pod zemljom i verujemo da ćemo je završiti do 2028. godine. Prva linija je dugačka oko 21 kilometar i imaće 21 stanicu, dok će druga linija biti gotova 2030. godine, ona počinje u Zemunu i završava se u Mirijevu - naveo je Vesić.
On je rekao i da će prve dve line metroa koštati 4,4 milijarde evra.
Po njegovim rečima, glavni problem sa javnim prevozom u Beogradu je to što je "osnovni podsistem" autobuski i red vožnje ne može da se ispuni jer zavisi od gužve u saobraćaju.
- Ne postoji grad veličine Beograda u Evropi u kojem je osnovni podsistem autobuski, i zato je neophodno da se grad što pre preorijentiše na šinski podsistem koji je nezavisan i omogućava da se gradjani brzo prevezu. Zato su Beogradu potrebni tramvaj i BG voz, kao i širenje tramvajske mreže - kazao je zamenik gradonačelnika.
Vesić je dodao da se radi i na usavršavanju sistema gradske železnice što košta 1,2 milijarde evra, kao i na produženju tramvajskih linija za 50 kilometara.
- Gradska železnica treba da omogući da se sve prigradske opštine povežu sa gradom brzom i efikasnom železničkom vezom - izjavio je on.
Direktor Transportne zajednice, Matej Zakonjšek, rekao je da je cilj dovesti mlade profesionalce kako bi podelili svoje znanje, povezali se i iskoristili ovaj program, a "to jača region i samim tim i Evropu".
On je dodao da je železnica u regionu proteklih godina bila zanemarena, a kvalitet je opao te "manjak povezanosti u regionu zahteva našu hitnu pažnju".
- Sada imamo Transportnu zajednicu koja spaja mlade profesionalce i administracije i kolege iz Evrope koji će pomoći da promenimo ovakvu prošlost u mnogo svetliju budućnost - rekao je on i dodao da postoji i akcioni plan za železnicu kako bi se ona narednih godina modernizovala.