INFONET-468X60-BANNER

Rekonstrukcija i gradnja novih železničkih stanica na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad

12.02.2021. | eKapija

U okviru izgradnje pruge za velike brzine na deonici Beograd-Novi Sad, predviđena je i rekonstrukcija postojećih i izgradnja novih železničkih stanica na ovom delu nove međunarodne brze pruge Beograd-Budimpešta.

Kako je saopšteno iz preduzeća Infrastruktura železnice Srbije, uređenjem stanica na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad, osim radova na staničnim objektima, obuhvaćena je i rekonstrukcija staničnih koloseka, zatim obnova postojećih i izgradnja novih perona, ugradnja opreme za informisanje i usmeravanje kretanja putnika, kao i video nadzor.

Novi izgled železničke stanice Zemun

Novi izgled železničke stanice Zemun (Foto: Infrastruktura železnice Srbije/ Saobraćajni institut CIP i China Railway Design Corporation)

Na trasi pruge za velike brzine između Beograda i Stare Pazove biće rekonstruisane železničke stanice Novi Beograd, Zemun Polje, Stara Pazova i Nova Pazova. U Zemunu i Batajnici biće izgrađene nove stanične zgrade, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na novu lokaciju. Biće izgrađena i dva nova stajališta na ovoj deonici brze pruge Altina i Kamendin.

U svim stanicama i stajalištima, uz koloseke namenjene za prijem i otpremu putničkih vozova, projektovani su i peroni sa pothodnicima. Novoprojektovani peroni namenjeni za regionalni saobraćaj biće dugi 220, a za gradsko-prigradski saobraćaj 110 metara, sa tipskim nadstrešnicama iznad perona.

Izvođač radova na deonici brze pruge između Beograda i Stare Pazove je konzorcijum kineskih kompanija China Railway International i China Communications Construction Company, a projekat za budući izgled stanica radio je Saobraćajni institut CIP, u saradnji sa kineskom kompanijom China Railway Design Corporation.

U železničkoj stanici Novi Beograd, nakon demontaže kontaktne mreže, započeli su radovi na uređivanju perona i nadstrešnice, kao i kolosečnih kapaciteta. Pored toga, predviđeni su i radovi na renoviranju staničnih prostorija za smeštaj signalno-sigurnosne i telekomunikacione opreme.

Stajalište Tošin bunar projektom izgradnje pruge za velike brzine izmešta se na novu lokaciju, a projektom je predviđena i izgradnja novog pešačkog pothodnika. Za potrebe putnika na železničkom stajalištu Tošin bunar, sa leve strane levog koloseka izgrađen je peron dužine 123 metra, širine 4 metra i visine 55 cm. Prilaz putnika peronu omogućen je stazom iz ulice Tošin bunar i stepeništem.

Novi izgled železničke stanice Batajnica

Novi izgled železničke stanice Batajnica (Foto: Infrastruktura železnice Srbije)

U stanici Zemun predviđena je izgradnja nove stanične zgrade, sa leve strane pruge. Projektom je predviđeno i parterno uređenje staničnog prostora.

Na deonici pruge za velike brzine Stara Pazova-Novi Sad, gde radove izvodi ruska kompanija RŽD International, predviđena je rekonstrukcija železničkih stanica Inđija, Karlovački Vinogradi i Petrovaradin, dok će u Sremskim Karlovcima i Beškoj biti izgrađene nove železničke stanice.

Radovi na rekonstrukciji železničke stanice Inđija započeli su 12. januara 2021. godine i predviđeno je da traju 221 dan, što znači da će novi izgled stanični objekat dobiti u avgustu ove godine. Stanica Inđija ima podrum, prizemlje, jedan sprat i potkorovlje. Projektom sanacije stanične zgrade predviđena je adaptacija objekta u skladu sa funkcionalnim i tehnološkim zahtevima, pre svega kada je reč o planiranoj nameni i dodatnim sadržajima.

Između postojećih stanica Beška i Čortanovci, u okviru projekta pruge za velike brzine biće izgrađena potpuno nova železnička stanica u Beškoj.

U železničkoj stanici Karlovački Vinogradi projektom je predviđena rekonstrukcija postojećeg staničnog objekta, uključujući i adaptaciju dela staničnih prostorija za signalno-sigurnosne i telekomandne uređaje, a obuhvata promenu opreme, postrojenja, uređaja i instalacija, koji će biti prilagođeni novoizgrađenoj pruzi za brzine do 200 kilometara na sat.

U Sremskim Karlovcima projektom je predviđena nova stanična prizemna zgrada, koja je novoizgrađenim pothodnikom povezana sa peronima. Izgradnja nove stanice započeli su 21. januara ove godine i predviđeno je da traju 322 dana, odnosno do 10. decembra 2021. godine.

Pripremni radovi za rekonstrukciju stanice Petrovaradin započeli su krajem januara ove godine i trajaće 232 dana.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;