INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Rekonstrukcija i gradnja novih železničkih stanica na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad

12.02.2021. | eKapija

U okviru izgradnje pruge za velike brzine na deonici Beograd-Novi Sad, predviđena je i rekonstrukcija postojećih i izgradnja novih železničkih stanica na ovom delu nove međunarodne brze pruge Beograd-Budimpešta.

Kako je saopšteno iz preduzeća Infrastruktura železnice Srbije, uređenjem stanica na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad, osim radova na staničnim objektima, obuhvaćena je i rekonstrukcija staničnih koloseka, zatim obnova postojećih i izgradnja novih perona, ugradnja opreme za informisanje i usmeravanje kretanja putnika, kao i video nadzor.

Novi izgled železničke stanice Zemun

Novi izgled železničke stanice Zemun (Foto: Infrastruktura železnice Srbije/ Saobraćajni institut CIP i China Railway Design Corporation)

Na trasi pruge za velike brzine između Beograda i Stare Pazove biće rekonstruisane železničke stanice Novi Beograd, Zemun Polje, Stara Pazova i Nova Pazova. U Zemunu i Batajnici biće izgrađene nove stanične zgrade, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na novu lokaciju. Biće izgrađena i dva nova stajališta na ovoj deonici brze pruge Altina i Kamendin.

U svim stanicama i stajalištima, uz koloseke namenjene za prijem i otpremu putničkih vozova, projektovani su i peroni sa pothodnicima. Novoprojektovani peroni namenjeni za regionalni saobraćaj biće dugi 220, a za gradsko-prigradski saobraćaj 110 metara, sa tipskim nadstrešnicama iznad perona.

Izvođač radova na deonici brze pruge između Beograda i Stare Pazove je konzorcijum kineskih kompanija China Railway International i China Communications Construction Company, a projekat za budući izgled stanica radio je Saobraćajni institut CIP, u saradnji sa kineskom kompanijom China Railway Design Corporation.

U železničkoj stanici Novi Beograd, nakon demontaže kontaktne mreže, započeli su radovi na uređivanju perona i nadstrešnice, kao i kolosečnih kapaciteta. Pored toga, predviđeni su i radovi na renoviranju staničnih prostorija za smeštaj signalno-sigurnosne i telekomunikacione opreme.

Stajalište Tošin bunar projektom izgradnje pruge za velike brzine izmešta se na novu lokaciju, a projektom je predviđena i izgradnja novog pešačkog pothodnika. Za potrebe putnika na železničkom stajalištu Tošin bunar, sa leve strane levog koloseka izgrađen je peron dužine 123 metra, širine 4 metra i visine 55 cm. Prilaz putnika peronu omogućen je stazom iz ulice Tošin bunar i stepeništem.

Novi izgled železničke stanice Batajnica

Novi izgled železničke stanice Batajnica (Foto: Infrastruktura železnice Srbije)

U stanici Zemun predviđena je izgradnja nove stanične zgrade, sa leve strane pruge. Projektom je predviđeno i parterno uređenje staničnog prostora.

Na deonici pruge za velike brzine Stara Pazova-Novi Sad, gde radove izvodi ruska kompanija RŽD International, predviđena je rekonstrukcija železničkih stanica Inđija, Karlovački Vinogradi i Petrovaradin, dok će u Sremskim Karlovcima i Beškoj biti izgrađene nove železničke stanice.

Radovi na rekonstrukciji železničke stanice Inđija započeli su 12. januara 2021. godine i predviđeno je da traju 221 dan, što znači da će novi izgled stanični objekat dobiti u avgustu ove godine. Stanica Inđija ima podrum, prizemlje, jedan sprat i potkorovlje. Projektom sanacije stanične zgrade predviđena je adaptacija objekta u skladu sa funkcionalnim i tehnološkim zahtevima, pre svega kada je reč o planiranoj nameni i dodatnim sadržajima.

Između postojećih stanica Beška i Čortanovci, u okviru projekta pruge za velike brzine biće izgrađena potpuno nova železnička stanica u Beškoj.

U železničkoj stanici Karlovački Vinogradi projektom je predviđena rekonstrukcija postojećeg staničnog objekta, uključujući i adaptaciju dela staničnih prostorija za signalno-sigurnosne i telekomandne uređaje, a obuhvata promenu opreme, postrojenja, uređaja i instalacija, koji će biti prilagođeni novoizgrađenoj pruzi za brzine do 200 kilometara na sat.

U Sremskim Karlovcima projektom je predviđena nova stanična prizemna zgrada, koja je novoizgrađenim pothodnikom povezana sa peronima. Izgradnja nove stanice započeli su 21. januara ove godine i predviđeno je da traju 322 dana, odnosno do 10. decembra 2021. godine.

Pripremni radovi za rekonstrukciju stanice Petrovaradin započeli su krajem januara ove godine i trajaće 232 dana.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 12.06.2024.
Samo da je ne zatvore kao Pailulsku. Više n...
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...

;