INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Građevinska industrija nije stala - Radi se svakog dana

14.12.2020. | RTS

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović nenajavljeno je juče (13.12.2020) posetio gradilište deonice auto-puta "Miloš Veliki" od Čačka do Požege i tom prilikom poručio da na svim infrastrukturnim projektima u zemlji mora da se radi i vikendom, kako bi se što više ubrzali radovi. On je nakon vanredne kontrole na petlji Pakovraće kod Čačka, za Tanjug rekao da su kineski partneri, glavni izvođač radova CCCC, odlična kompanija koja gradi veoma zahtevnu deonicu.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

- Evo, radimo i subotom i nedeljom, jer želimo da iskoristimo svaki lep dan kako bi što više napredovali radovi - istakao je Momirović.

Napomenuo je da se u okviru deonice Preljina - Požega grade i dva najduža tunela Laz i Munjino Brdo.

Istakao je da je ta deonica nastavak auto-puta ka Crnoj Gori, kao i da na tom pravcu postoji velika frekvencija vozila.

- Doneli smo nekoliko akata, dozvolu za ovu petlju Pakovraće, rešili pitanje pozajmišta, rešili još neka važna pitanja. Imamo veliki problem sa eksproprijacijom koju ubrzano rešavamo - naveo je ministar.

- Građevina radi, radi se i preko vikenda, jer vremenske prilike to dozvoljavaju - naglasio je Momirović, i dodao da sa druge strane, zbog mera koje su na snazi vikendom ne može da radi oko 100.000 ljudi.

- Moramo brzo da donosimo neka nova rešenja, da vidimo da li su agresivne mere koje utiču na ekonomiju donele rezultate i da li imamo pad zaraženih odnosno da vidimo šta ćemo po tom pitanju raditi - rekao je on.

Naglasio je da svakako treba pojačati kontrolu poštovanja mera kako se nikome ne bi dozvolilo da ih krši, ali da sa druge strane treba što pre razmotriti da li restriktivne mere donose rezultate i kako da se omogući ljudima da rade.

Gradonačelnik Čačka Mulun Todorović rekao je da je Preljina - Požega veoma važna deonica za građane cele zemlje, a posebno Zapadne Srbije i Grad Čačak, kao i opštine Požega i Lučani. Radovi idu utvrđenom dinamikom uz mnogo problema na terenu, ali tu smo zajedno da sagledamo situaciju, kaže Todorović.

- Naš posao je eksproprijacija i donošenje rešenja, preko 1.000 rešenja smo doneli ili je u toku donošenje, to je veliki posao. Imamo hodograme i nadam se da će radovi teći planiranom dinamikom, jer je reč o velikom infrastrukturnom projektu koji bi trebalo da završimo do kraja sledeće godine - ističe gradonačelnik.

Deonica od Preljine do Požege duga je 30,9 km i treba da bude završena do kraja 2021.

Tunel Laz kroz planinu Jelicu biće najduži tunel na toj trasi i jedan od najdužih u Srbji od skoro tri kilometra. Takođe, u blizini Lučana se gradi i tunel Munjino brdo od 2.800 metara.

Skoro trećinu trase od 30,93 kilometara na budućem auto-putu od Preljine do Požege, činiće mostovi i tuneli.

Izvođač radova na ovoj deonici, koja je nastavak projekta izgradnje auto-puta Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara, je kineska kompanija China Communications Construction Company.

Pored ova dva velika tunela, biće izgađen i tunel Trbušani od oko 300 metara dužine, 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 metra, zatim skoro dva miliona kubnih metara nasipa, izgradnja kompletne saobraćajne petlje Pakovraća koja će omogućiti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka, dok će na celoj trasi biti tri saobraćajne petlje.

Rok za izvođenje radova je 36 meseci, a vrednost radova je 450 miliona evra.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;