Uvođenje ekskluzivne pešačke faze na raskrsnici u Beogradu

08.12.2020. | Beoinfo

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić i gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović održali su juče (07.12.2020) prezentaciju novog režima saobraćaja na raskrsnici Makedonske i Dečanske ulice uvođenjem ekskluzivne pešačke faze.

Uvođenje ekskluzivne pešačke faze na raskrsnici u Beogradu

Raskrsnica kod Doma Omladine (Foto: Sekretarijat za saobraćaj)

Ekskluzivna pešačka faza omogućiće pešacima da prelaze zonu raskrsnice pravolinijski i dijagonalno dok su vozila zaustavljena na crvenom svetlosnom signalu, istakli su govornici u Starom dvoru.

Vesić je ukazao da će se uvođenjem ovog sistema Beograd svrstati, pored Tokija, Londona i Štokholma, u retke gradova sveta koji imaju takvu raskrsnicu.

- Ovo je samo deo mera na ubrzanju saobraćaja u prestonici. Beograd je metropola u kojoj se svake godine registruje oko 50.000 novih automobila. Naša infrastruktura nije pravljena za tako veliki broj vozila zbog čega moramo da uvodimo novine i poboljšavamo protok saobraćaja - istakao je Vesić.

On je dodao da će se najveći broj problema rešiti izgradnjom metroa i unapređenjem šinskog saobraćaja.

- Sve se radi uz ozbiljne analize u koje su uključeni Saobraćajni fakultet i druge ovlašćene institucije. Takođe, imaćemo i najmoderniji Centar za upravljanje saobraćajem koji će biti smešten u okviru nove autobuske stanice na Novom Beogradu - najavio je Vesić.

On je podsetio da se već sprovodi veliki projekat semaforizacije. Kako je precizirao, 322 semafora, od 650 koliko ih ima u Beogradu, biće u režimu adaptivnog upravljanja saobraćajem i prilagođeni trenutnoj situaciji na terenu.

- Uvođenjem ovakvih i sličnih mera, poput kontrole "Oko sokolovo", dobijamo veću protočnost vozila, što je i suština rešavanja problema u saobraćaju s kojim se suočavaju sve metropole u svetu  ukazao je zamenik gradonačelnika.

Rafailović je rekao da će novi režim funkcionisanja raskrsnice Makedonska–Dečanska početi sa radom tokom narednog vikenda.

- Novi režim raskrsnice predstavlja novi kvalitet u upravljanju saobraćajem u Beogradu. Na prvom mestu sa stanovišta bezbednosti pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju, a zatim i sa aspekta njegove protočnosti u ovom delu grada - naveo je Rafailović.

On je podsetio da se takav režim upravljanja prvi put primenjuje u Beogradu, Srbiji, kao i ovom delu Balkana.

- Analizom koju je radio Saobraćajni fakultet u Beogradu i simulacijama koje je radio Sekretarijat za saobraćaj pokazalo se da se nivo usluge sa D podiže na nivo usluge C, jer smo uspeli da ukinemo sve konfliktne tačke između vozila i pešaka - naveo je Rafailović.

On je ponovio da primena novih mera predstavlja potprojekat realizacije velikog projekta adaptivnog uvođenja saobraćaja, koji Grad Beograd realizuje sa kompanijom Siemens.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Predrag 24.07.2021.
Interesuje me cena po mq kako se krece
Saša 19.07.2021.
A je l' može prvo obilaznica oko Kragujevca...
Aleksa 14.07.2021.
Glavnu stavku niste naveli, a to je, trenut...
DARKO 12.07.2021.
Zato što su najkorumpiranija državna instit...
Rasa 08.07.2021.
Koji je uslov za dobijanje subvencije za fa...