INFONET-468X60-BANNER

Koridor na tri Morave, start kod Kruševca

09.12.2019. | RTS

Za Moravski koridor, jednu od najznačajnijih saobraćajnica, koja će povezati centralnu Srbiju, jug i zapad, i koridore 10 i 11, državna sekretarka u Ministarstvu saobraćaja Aleksandra Damnjanović rekla je da je to prvi srpski koridor. Složenost poduhvata je u izvođenju hidrotehničkih radova, regulacionih radova na rečnim koritima u dužini od 68 kilometara, istakla je Damnjanovićeva. Pola miliona ljudi, 21.000 malih i srednjih preduzeća, deset slobodnih zona - godinama čekaju bolju saobraćajnicu, auto-put koji će im olakšati poslovanje.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, državna sekretarka u Ministarstvu saobraćaja, građevine i infrastrukture Aleksandra Damnjanović rekla je da je to privi srpski koridor čijim će izgradnjom biti ostvarena direktna veza između dva evropska koridora. Ističe da je potpisan je ugovor, a sledeći korak je početak radova, 15. decembra.

- Stav ovog Ministarstva je za sve projekte da izgradnja može početi samo tamo gde su u potpunosti rešeni svi zakonom propisani uslovi - istakla je državna sekretarka.

Radovi počinju kod Kruševca, između dve buduće petlje, Kruševac-Istok i Kruševac-Zapad.

Damnjanovićeva kaže da je to višegodiši projekat, i da će svi radovi biti završeni za četiri godine.

Gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović je rekla za RTS da je eksproprijacija zemljišta počela u aprilu i da je završena na svih 1.700 parcela, koliko zauzima auto-put kroz opštinu. Prema njenim rečima, ostalo je da se urade naknadne procene što se tiče kultura i drugih objekata koji se nalaze na parcelama. Biće podignut i glavni kamp za ljude i tehničku operativu.

Palurovićeva kaže da će se uposliti građevinska i putna operativa, ugostitelji i svi koji mogu da nađu benefit u tom projektu. Prema njenim rečima, od auto-puta Kruševac dobija to što će biti povezan sa koridorima 10 i 11 i centralnim delom Srbije.

Od 112 kilometara budućeg auto-puta, 21km je na području Kruševca, planirana su dva mosta, dve petlje sa naplatnim rampama i jedan nadvožnjak.

Na budućem Moravskom koridoru nema tunela, ali ima 78 mostova i na desetine petlji.

Državna sekretarka kaže da je u pitanju ravničarski put, jer ide dolinama tri Morave, Zapadne, Južne i Velike, i veoma je zahtevan zbog gerografskog položaja - Zapadne Morave u najvećem delu.

Složenost poduhvata je u izvođenju hidrotehničkih radova, odnosno regulacionih radova na rečnim koritima, ukupne dužine 68 kilometara.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;