INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

U naredne tri godine biće rekonstruisano oko 5.000 kilometara puteva u Srbiji

29.08.2019. | Zlatica Radović | Novosti

U planu je da u naredne tri godine bude rekonstruisano oko 5.000 kilometara puteva u Srbiji. Na spisku su 143 deonice koje će biti presvučene asfaltom, a među njima je oko 300 kilometara auto-puteva, više od 2.000 kilometara magistralnih pravaca, oko 2.500 regionalnih saobraćajnica, kao i oko 200 kilometara lokalnih puteva.

Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, za Novosti, kaže da očekuje da će predlog saobraćajnica koje će biti rekonstruisane biti usvojen na sednici Vlade Srbije u narednih mesec dana.

- Rekonstruisaćemo 5.000 kilometara puteva, a za to će biti izdvojeno oko milijardu evra - navodi Mihajlovićeva. - Taj posao je jednako značajan kao izgradnja celog jednog novog koridora. Uložićemo u magistralne, regionalne i lokalne puteve. Važan nam je regionalni ekonomski razvoj. To su žile kucavice po okruzima.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Putare čeka ozbiljan posao, a ministarka kaže da će resorna ministarstva pomoći domaćim građevinskim firmama.

- Tražili smo od Puteva Srbije da vidimo koje kompanije imaju kapacitet da se uključe u ovaj projekat - kaže ministarka. - U Srbiji će se graditi 650 kilometara auto-puta i rekonstruisaće se 5.000 kilometara. To je ozbiljan posao i zato razmatramo mogućnost da osnažimo srpske građevince i da im obezbedimo subvencije za kupovinu kamiona i opreme. Razgovaraćemo i sa Ministarstvom odbrane. Oni imaju fantastičnu operativu, Direkciju za građevinu, da i njih pod tržišnim uslovima uključimo u izgradnju puteva.

Dok se završavaju deonice na novim koridorima, one koje su pre nekoliko decenija izgrađene na auto-putu od Subotice do Niša "zrele" su za ozbiljnu popravku. Na potezu od Subotice do Novog Sada biće rekonstruisane tri trake sa desne strane u dužini od 52 kilometra, dok će deonice na Koridoru 10, Požarevac-Batočina, Paraćin-Ćuprija-Jagodina, Pojate-Niš "Sever" i Niš "Jug"-Doljevac-Leskovac, biti sređene u punom profilu. Kompletnu rekonstrukciju čeka i deonica na auto-putu ka Zagrebu, od Kuzmina preko Rume do Beograda.Najviše posla za putare biće u Vojvodini. Radiće se magistrale Subotica-Sombor, Čoka-Kikinda, Vrbas-Kula-Sombor, Srbobran-Bečej, Sombor-Odžaci, Novi Sad - Bačka Palanka, Zrenjanin-Žitište-Srpska Crnja, Bačka Palanka-Bač-Odžaci, Zrenjanin-Sečanj-Vršac, Kuzmin-Erdevik-Bačka Palanka, Beograd-Zrenjanin i Pančevo-Kovin-Smederevo-Ralja. U planu je i rekonstrukcija 50 kilometara od Sremske Mitrovice do Bogatića, kao i 40 kilometara od Bele Crkve do Vršca.

Najduži magistralni put koji vapi za rekonstrukcijom je Požarevac-Kladovo, preko Velikog Gradišta, Golupca i Donjeg Milanovca u dužini od 164 kilometra, a odmah za njim i Beograd-Lazarevac-Rudnik od 101 kilometar. Posla za putare će biti i na potezu od Male Krsne do Požarevca, zatim na putu Ćelije-Lajkovac-Valjevo, Mali Požarevac-Mladenovac-Topola, Topola-Kragujevac.

Novi asfalt dobiće i magistralni putevi Valjevo-Kosjerić-Požega, Požega-Arilje-Ivanjica, Ivanjica-Sjenica, Lazarevac-Aranđelovac, Topola-Rača, Majdanpek-Negotin, Kladovo-Negotin, Negotin-Zaječar, Zaječar-Knjaževac, Niš-Svrljig-Knjaževac, kao i potez od petlje Merošina do Prokuplja i od Prokuplja preko Beloljina do Kuršumlije. Dalje će se raditi na trasi od Kuršumlije do Merdara, kao i na delu puta Beloljin-Blace, Ivanjica-Ušće, Raška-Novi Pazar, Novi Pazar-Ribariće, Novi Pazar-Sjenica, Leskovac-Lebane-Medveđa, Vladičin Han-Surdulica, Loznica-Osečina-Valjevo, Sušica-Kremna-Kotroman, Užice-Rogačica, Mijoska-Jabuka, Novi Pazar-Tutin, Mehov krš-Ribariće. Predviđene su popravke i na putu Ostružnica-Umka-Barič-Obrenovac, kao i na potezu od Obrenovca do Vladimiraca.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;