Završetak rekonstrukcije saobraćajnih površina u Karađorđevoj po planu

11.07.2019. | Beobuild

Polako se približavamo prvom međuroku u rekonstrukciji Karađorđeve ulice, pošto je za 1. septembar najavljen završetak saobraćajnih površina i otvaranje ulice za automobile i tramvaje. Ostatak radova koji uključuju popločavanje, ozelenjavanje i opremanje mobilijarom biće nastavljeni do kraja ugovorenog roka, odnosno do januara 2020. godine.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Na najvećem delu deonice postavljene su nove tramvajske šine, završeni radovi na podzemnim hidrotehničkim instalacijama, a u toku su radovi na izgradnji trupa saobraćajnice i nosećih slojeva, kao i betoniranje preostale tramvajske podloge i postavljanje kontaktne mreže. Ukupna dužina rekonstruisane deonice iznosi oko 700 metara, od Brankovog mosta do Pariske ulice, ali treba da obuhvati i uređenje rečnog keja i zelenih javnih površina.

Smisao rekonstrukcije i nove regulacije bio je da se saobraćaj razdvoji od zgrada u Karađorđevoj ulici. Oslobođen prostor stvara široku pešačku stazu uz izgrađenu stranu ulice, koja je preduslov za dalji razvoj ove istorijske četvrti. Tu se pre svega misli na integraciju i kontekstualno povezivanje delova kao što su Kosančićev venac, Savsko pristanište i Savamala, pa je planirano i uređenje velikog stepeništa, kao i izgradnja novog platoa koji će stepenište povezati sa rekom. Za pešake ova rekonstrukcija biće vrlo korisna, jer su oni jedini nesporni dobitnici u ovom projektu.

Projekat nove regulacije saobraćaja stvorio je još jedno ukrštanje automobila i tramvaja, pa će nakon rekonstrukcije umesto jednog postojati dva. Na udaljenosti od samo 230 metara nalaze se dva prestrojavanja drumskog saobraćaja preko tramvajske baštice, što je krajnje upitno rešenje u već prometnoj ulici.

Kako odmiču radovi vidljive su i konture nove saobracajniće, a za oko zapada još jedna neshvatljiva „omaška” u projektovanju. Proširenje kolovoza za privremeno zaustavljanje turističkih autobusa prelama uski trotoar na neverovatan način, da sa udaljenosti podseća na štetu od zemljotresa ili klizišta. Kada priđete bliže ipak vidite da su dva dela trotoara povezana stazicom, koja ih poprečno povezuje pod pravim uglom. Prosto neverovatno da ovako nesto nastane u novogradnji, na mestu bez fizičkih ili drugih ograničenja. Da ne govorimo o oštrim ivicama na parkingu za autobuse i problemima koji mogu nastati pri parkiranju više vozila.

Ukupna vrednost radova ugovorena je na 712 miliona dinara bez PDV-a, a izvodi ih konzorcijum koji čine Energoprojekt-niskogradnja u saradnji sa lazarevačkim preduzećem Bauwesen i španskim Colas Rail.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Invekta 18.11.2019.
Odlično rešenje, olakšava posao, a efekti s...
boki 14.11.2019.
kao prvo idealno ravnih dasaka iz paleta je...
Nemanja Rodić 05.11.2019.
Bravo,molim vas da pošaljete ekipu da okrpi...
Maja 19.10.2019.
Gde mogu da nabavim ovakav beton? I po koj...
Milan 09.10.2019.
Da, sve je to lepo u teoriji. Međutim kao i...