INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Izgradnja Tehničko-putničke stanice Zemun kreće sredinom jula

24.06.2019. | Tanjug

Gradnja Tehničko-putničke stanice Zemun, koja je važan deo beogradskog železničkog čvora, biće nastavljena posle 40 godina, a radovi bi trebalo da počnu između 15. i 25. jula, najavio je direktor Srbija voza Jugoslav Jović.

Stari objekat će biti rekonstruisan, ali će biti izgrađen i potpuno novi, moderan deo, na ukupno 35 hektara površine, na zemljištu između stanica Zemun i Zemun Polje, koji će doneti savremeno upravljanje i održavanje vozova, kao i velike uštede u vremenu i novcu.

Jović je rekao da je 4. juna, nakon realizovanog tendera, potpisan ugovor za izvođenje radova sa konzorcijumom firmi Energoprojekt niskogradnja - Energoprojekt oprema i Colas Rail S.A.S. iz Francuske, u vrednosti od 50,9 mil EUR.

Reč je o zajmu Evropske banke za obnovu i razvoj, a rok za završetak radova je 27 meseci.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Jović u izjavi Tanjugu ističe da očekuje da će tender za nadzor biti otvoren 24. juna i da će nakon potpisivanja moći da počnu radovi.

- Očekujemo da radovi krenu između 15. i 25. jula, ne znamo još tačan datum, ali svakako da to bude u julu - naveo je Jović.

U okviru kompleksa TPS Zemun biće formiran jedinstven linijski tehnološki proces koji objedinjava sve vidove održavanja elektromotornih garnitura, putničkih kola i lokomotiva, što će povećati raspoloživost vozova.

Tim projektom planirana je izgradnja: nove hale za održavanje EMG 413 (štadler kao i nove EMG), nove hale za održavanje putničkih kola, nove hale za spoljno pranje, nove zgrade prijema i otpreme vozova, nove automatske merne stanice za dijagnostiku voznih sredstava, nove kotlarnice sa kompresorskom stanicom, zatim 17 km novih koloseka i pumpne stanice sa nadstrešnicom.

Takođe, predviđena je gradnja objekta za privremeno skladištenje otpada i objekta za smeštaj voznog i vozopratnog osoblja.

Kada je reč o rekonstrukciji i sanaciji postojećeg objekta, planirano je da se uradi: gornji i donji stroj pruge, hale za održavanje EMG 412, hale potpodnog struga, skladišta peska i skladišta ulja i vode.

Pre početka izgradnja Beograda na vodi, na prostoru stare železničkce stanice, postojale su razbacane radionice za sve što će biti objedinjeo u TPS Zemun. Zato se ranije gubilo dosta vremena na manevrisanje, rastavljanje i sastavljanje vozova, dodao je Jović.

Energoprojekt niskogradnja izvodi 40% radova, 30% Colas Rail S.A.S., a 30% Energoprojekt oprema.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;