Do kraja leta će biti otvorene još dve velike deonice za saobraćaj

18.06.2019. | Marko Tašković | Blic

Auto-put kroz Grdeličku klisuru neće biti jedina nova saobraćajnica koja je otvorena tokom ove godine pošto bi do kraja leta vozila trebalo da se nađu na istočnom kraku koridora 10 od Niša do Bugarske i na potezu koridora 11 od Obrenovca do Ljiga, a do kraja godine i na deonici Surčin-Obrenovac.

Dakle, ova godina bi mogla da bude prekretnica u Srbiji kada je reč o saobraćajnoj infrastrukturi i bezbednosti vozača. Završetkom radova na južnom kraku koridora 10 u dužini od 26,3 kilometra kroz Grdelicu, vozačima se pruža mogućnost da od granice sa Mađarskom do granice sa Severnom Makedonijom ne silaze sa auto-puta. Uskoro će takvu privilegiju imati i svi koji krenu put Bugarske.

Tako za Blic najavljuje potpresednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

- Nakon što smo završili izgradnju južnog kraka koridora 10 i pustili u saobraćaj kompletan koridor 10 od Horgoša do Preševa, tokom leta nas očekuje puštanje u saobraćaj i preostalih deonica na istočnom kraku, ka Bugarskoj. Posebno ćemo se usmeriti na kontrolu tih radova i biti prisutni na terenu kako bi i taj deo koridora 10 bio završen - naglašava Mihajlović.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Novine se željno iščekuju i na koridoru 11 gde najviše problema zadaju radovi na sanaciji famozne deonice Ub-Lajkovac. Krajem prošle godine na koridoru 11 su potpuno završene dve deonice u dužini od 46,5 kilometara, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, uključujući i petlju Ljig. Ali te dve deonice biće otvorene za saobraćaj kada se završi sanacija deonice Ub-Lajkovac koja ih povezuje. I to bi trebalo očekivati uskoro.

- Na koridoru 11 krajem leta planiramo da pustimo u saobraćaj deonice od Obrenovca do Ljiga, čime će biti kompletirano 103 kilometra auto-puta od Obrenovca do Čačka. Do kraja godine biće završena i deonica Surčin-Obrenovac, što znači da ćemo ove godine imati ukupno u saobraćaju 120 kilometara auto-puta na koridoru 11 - ističe Mihajlović.

Otvaranje tih deonica je posebno značajno za bezbednost saobraćaja u ovom regionu pošto će vozači konačno većim delom imati alternativu za ozloglašenu Ibarsku magistralu, najveću crnu tačku u Srbiji. Za sada saobraćaj na koridoru 11 se odvija u dužini od 40,3 kilometra na potezu Ljig-Preljina (Čačak) koji je otvoren pre dve i po godine. Inače, sredinom maja počeli su radovi i na izgradnji deonice Preljina-Požega u dužini od 30,9 kilometara. Vrednost radova je 450 miliona evra. Izvođač je kineska kompanija CCCC, a rok za završetak izgradnje je tri godine.

Uporedo sa radovima na koridorima 10 i 11 priprema se izgradnja još jednog koridora - Moravskog od Čačka do Pojata, koji će u dužini od 110 kilometara povezati zapadnu i istočnu Srbiju.

Ovo leto će baš biti udarničko za građevince pošto se očekuje otvaranje gradilišta koje će doneti još jedan auto-put.

- U julu najverovatnije treba da počnu i radovi na izgradnji prve deonice autoputa Beograd-Sarajevo, od Kuzmina do Sremske Rače, gde radove izvodi turska kompanija Tašjapi - najavljuje Mihajlović.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Goran 10.07.2019.
Kada ce da se uradi put Sremska gazela u Do...
Dragana Tošić 27.06.2019.
Poštovani, molim Vas za kontakt firme u S...
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...