Kako će izgledati nova autobuska stanica

22.02.2019. | S. B. Milošević | Novosti

Budući izgled nove autobuske stanice u Bloku 42 u Novom Beogradu, čija gradnja bi trebalo da počne u junu ili julu ove godine, premijerno je predstavljen prevoznicima u Srbiji i regionu. Tim arhitekata Milan i Vladimir Lojanica, čije je idejno rešenje za ovaj objekat izabranao kao najbolje 2014. godine, zajedno sa upravom BAS i njihovim saobraćajnim inženjerima, napravili su konačno rešenje i uspeli da naprave budući objekat funkcionalnijim.

Nova autobuska stanica će, kako saznaju Novosti, imati veći parking za autobuse, ali i podzemnu garažu, čekaonicu za mame sa decom, vrtić za mališane zaposlenih, hostel za vozno osoblje. Kompleks, koji finansira Beogradska autobuska stanica a.d., prostiraće se na oko 3,7 hektara, a u njegovom centru nalaziće se 12 dolaznih perona, 44 odlaznih i devet perona za turistički saobraćaj. Time je broj dolaznih perona dupliran, dok broj odlaznih omogućava uvođenje dodatnih polazaka u prigradskom i međugradskom saobraćaju.

Budući izgled unutrašnjosti stanice (foto: Beobuild.rs)

U samom centru kompleksa nalaziće se 81 parking--mesto za autobuse, koji će sada tu čekati svoje vreme polaska. Zgrada stanice prostiraće se na oko 15.000 kvadrata, a na ulazu u nju biće stanični trg.

- Predviđeno je da tu bude taksi stanica, ostavljen je prostor za kraće zaustavljanje vozila onih putnika koje neko dovozi. Tu će biti i ulaz u podzemnu garažu koja će imati 220 parking-mesta. U prizemlju zgrade nalaziće se komercijalni sadržaji, poput restorana, kafića, prodavnica, ali će biti tu i pošta, banka i menjačnica. Jedan od noviteta jeste čekaonica od oko 60 kvadrata za majke sa decom, kako bi porodicama koje čekaju željeni polazak bilo udobnije. Napravićemo i mesto za odmor, pa će putnici koji duže čekaju ovde moći da se opruže, odmore, dopune svoje mobilne telefone... Predviđen je i prostor za ambulantu, kao i ormarići za ostavljanje prtljaga - objašnjavaju u BAS-u za Novosti.

A pošto će objekat biti veliki, zbog boljeg snalaženja sugrađana, biće odvojeni ulazi na peron za prigradske, međugradske i međunarodne polaske.

Budući izgled unutrašnjosti stanice (foto: Beobuild.rs)

- Na prvom spratu nalaziće se kuhinja i restoran za zaposlene, predstavništva prevoznika, ali i kontrolna soba odakle će se nadzirati protok saobraćaja. Kancelarije za zaposlene biće na drugom spratu, kao i buduće obdanište za decu radnika. Tu će biti kafić za prevoznike, kao i hostel sa 16 jednokrevetnih i šest dvokrevetnih soba sa kupatilom, gde će vozači moći da prenoće - otkriva rukovodstvo BAS.

Arhitekta Vladimir Lojanica predstavio je prisutnima i budući izgled autobuske stanice, ali i Bloka 42. Napomenuo je da će Beograd, ovim rešenjem, po prvi put dobiti transportni terminal, koji će objediniti autobuski i železnički saobraćaj.

- Hvala upravi BAS-a, prvenstveno Anđelku Mučibabiću, na razumevanju za naše arhitektonsko-urbanističke težnje, ali i na saradnji jer su nam svojim dugogodišnjim iskustvom pomogli da uradimo bolje rešenje stanice. Ovim će ona biti funkcionalnija i za putnike i za prevoznike. Ovakvi objekti se grade sa pogledom na budućnost, a mislim da smo mi u tome uspeli.

 
Share |

Komentari: 1

Balkan 04.03.2019 10.00.57

A kada ce to da bude sve zavrseno i da li ce sve odjednom ili po fazama pa nikada da se zavrsi kao zeleznicka stanica koje je u funkciji ali nista vise??????

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...
Borko 03.04.2019.
Zasto se ne zapocne na vreme sredjivanje im...
Svetlana 03.04.2019.
Moze li neko da objasni gospodi iz Ministar...