BAU2023-468X60-BANNER

INFONET-970X250-BANNER

Kinezi grade auto-put od Banja Luke do Prijedora

10.07.2018. | S. Mišljenović | Novosti

U Republici Srpskoj će po prvi put biti realizovan koncesioni ugovor sa kineskom Međunarodnom korporacijom za ekonomsku i tehnološku saradnju pri Shandong Hi-Speed grupaciji, koja bi trebalo da gradi auto-puta Banja Luka - Prijedor.

Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, potvrdio je za Novosti da je vrednost projekta izgradnje auto-puta, čija je dužina 42 kilometra, 297 miliona evra. Kako kaže ministar Trninić, plan je da se ugovor sa Kinezima potpiše u septembru mesecu ove godine, a da gradnja počne za dve godine i da se 2023. godine pusti u promet pomenuti auto-put.

- Protokolom koji smo sa kineskim partnerom potpisali na Samitu „16 plus jedan”, koji je održan u Sofiji proteklog vikenda, stekli smo uslove da tražimo saglasnost Komisije za koncesije Vlade Srpske, Vlade Kine i mišljenje Pravobranilaštva Srpske, kako bismo konačan ugovor potpisali u septembru - pojasnio je Trninić.

Prema njegovim rečima, time bi se stekli uslovi da kineska strana krene u realizaciju, koja podrazumeva izradu projekta i obezbeđivanje finansiranja, dok bi obaveza Republike Srpske bila eksproprijacija.

- Ovim smo otvorili mogućnost da se ovaj projekat izgradnje auto-puta do Prijedora nastavi prema Novom Gradu u profilu auto-puta, te da se gradi brzi put prema Kozarskoj Dubici - naglasio je Trninić.

On je podsetio da je na samitu potpisan i Protokol o saradnji u vezi sa projektom auto-puta Doboj - Vukosavlje i auto-puta Vukosavlje - Brčko, s tim da se deonica Doboj - Vukosavlje odnosi na Koridor Vc, odnosno deo koji prolazi kroz Republiku Srpsku.

Dušan Topić, direktor preduzeća Auto-putevi Srpske, kaže da je koncesija novi vid finansiranja izgradnje auto-puteva u Srpskoj.

- Kada je reč o auto-putu Banja Luka - Prijedor, imamo veoma dobar koncensioni ugovor. Kineski partner obezbeđuje finansijska sredstva i gradi auto-put, a predviđeno je da gradnja traje ukupno pet godina - objasnio je Topić.

On je naglasio da su od tog perioda dve godine predviđene za pripremu u smislu izrade projektne dokumentacije, obezbeđivanja finansijskih sredstava, te eksproprijacije terena.

- Po završetku izgradnje, kreće eksploatacija i koncesioni period od 30 godina tokom kojeg bi, na osnovu naplate putarine, bilo otplaćeno ulaganje kineskog partnera - istakao je Topić.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Bobby 20.03.2023.
Meni su roditelji radili u BIGZ-u, znam da ...
Masa 19.03.2023.
Ma bravo premasili ste sami sebe. Pa gde su...
Ma nemoj 18.03.2023.
Tu nema niko ko je pošteno zaradio pare, i ...
Mima 17.03.2023.
Ne treba da se bune jer ako su starosedeoci...
Rodoljub 17.03.2023.
Ok. je da se stave ozbiljne primedbe na kva...

;