Najveći broj građevinskih projekata u Beogradu realizuju Kina i Izrael

01.12.2017. | Ana Ristović | Blic

Strane investicije već godinama unazad svoje mesto pronalaze na srpskom tržištu, a glavnu reč u prestonici trenutno vode Kinezi i Izraelci. Slučajno ili ne, ali grupe investitora iz ove dve daleke zemlje čini se da su manje-više „podelile" posao kada su u pitanju građevinski projekti na teritoriji glavnog grada. Tako Kinezi uglavnom novac ulažu u infrastrukturu, dok se oni drugi radije opredeljuju za podizanje kapitalnih poslovno-stambenih objekata i tržnih centara.

Izraelci su tako investirali u tržne cente „Zemun park",„"Aviv park", „Rajićeva", „Big fashion“ a već je počela i gradnja istoimenog kompleksa na Vidikovcu.

Takođe, Izraelci su u srpsku prestonicu doneli i prvi biznis-park „Airport city“ na Novom Beogradu. Međutim, to je samo početak jer je u toku izgradnja dva velika kompleksa u Ulici kneza Miloša - „Skyline Belgrade" na prostoru nekadašnjeg MUP-a, te drugi na mestu bivše američke ambasade. I to nije sve jer su Izraelci pre par meseci pazarili i prostor bivšeg „Depoa" u Bulevaru kralja Aleksandra.

Poslednjih godina, međutim, Izraelci se sve više okreću i gradnji stambenih naselja. Jedan takav kompleks nikao je ispod Botaničke bašte, na mestu nekadašnje fabrike IKL, dok se u martu krenulo sa gradnjom „Voždovih kapija" na Voždovcu.

Slika. „Airport city“  se još gradi (foto: www.cbre.com)

Kako je nedavno za Blic govorio sekretar za urbanizam i građevinske poslove Miloš Vulović, izraelske kompanije znak su oporavka domaćeg tržišta.

- Oni kao investitori danas dominiraju, a to vam je najbolji znak da je tržište ozdravilo, budući da su oni uvek prvi koji odlaze sa bilo kog tržišta i to ne kad već počne da gori, nego šest meseci pre toga. Ako se oni šire i kupuju, znajte da je tržište stabilno. A njih je sve više u Beogradu - rekao je tada Vulović.

S druge strane, godine za nama beležile su i velika ulaganja kineskih investitora, ali je njihov novac trošen najčešće na izgradnju saobraćajnica. Pravi primer toga je Pupinov most, koji je 2014. godine spojio zemunsku opštinu i palilulsko naselje Borča, a glavni izvođač radova na projektu bila je kineska kompanija CRBC.

Međutim, Kinezi su interesovanje pokazali i za železnički saobraćaj, te je tako nedavno započeto i sa modernizacijom i rekonstrukcijom pruge Beograd-Budimpešta. Prva tačka radova je Železnička stanica u Zemunu. Obilaznica oko Beograda takođe se trenutno nalazi u rukama Kineza, tačnije kompanije Power China.

Prema dosadašnjim najavama početkom naredne godine trebalo bi da počne i izgradnja srpsko-kineskog industrijskog parka u Borči, koji će podići već pomenuta CRBC.

Ipak, to je samo početak jer su sa kineskim kompanijama prethodnih dana potpisani ugovori za dva mega projekta: izgradnja sistema za odlaganje otpadnih voda iz centralnog gradskog područja i toplodalekovoda Obrenovac - Novi Beograd.

 

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...