Studenti obišli radove na Grdeličkoj klisuri

13.11.2017. | Tanjug

Studenti Građevinskog fakulteta u Beogradu obišli su zajedno sa predstavnicima Koridora Srbije radove na izgradnji Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru, gde je do sada asfaltirano više od 10 km budućeg auto-puta.

U Grdeličkoj klisuri u toku su intenzivni radovi, a grupa od oko 150 studenata je sa inženjerima Koridora Srbije pešice prošla kroz prvu deonicu u klisuri, od Grdelice prema Predejanima, u dužini od 7,5 km. Studenti kažu da su prvi put imali priliku da vide kako se grade veliki infrastrukturni projekti, a pogotovo kako se gradi auto-put na jednoj od trenutno najtežih deonica u Evropi.

Direktor Sektora za upravljanje izgradnjom u Koridorima Srbije Aleksandar Senić, koji je i asistent na Građevinskom fakultetu u Beogradu, rekao je Tanjugu da su u Grdeličkoj klisuri u punom jeku građevinski radovi.

- Danas smo organizovali stručnu ekskurziju studenata Građevinskog fakulteta pod nazivom „Grdelička klisura 2017“ i doveli 150 studenata da se na licu mesta uvere koliko je ovo zaista teška deonica i koliko su zahtevni radovi - naveo je Senić.

- Urađena su dva sloja asfalta do kosine dva odnosno do kraja mosta tri, to je ukupno 1,4 km. Došli smo do kosine dva koja je najteža kosina na prvom lotu klisuri i ta kosina je duga 720 metara. Trenutno se rade novi nivoi ankera i izvode se novi šipovi na stabilizaciji te kosine. Imamo nepredviđene geološke uslove koji su uticali da se produži rok za radove, ali sve uspešno prevazilazimo i nadamo se da ćemo najskorije ovu deonicu pustiti u saobraćaj.

Senić podseća da je ukupna dužina doenice kroz Grdeličku klisuru 26 km i ističe da se radovi izvode na svim lotovima, s obzirom da su dobre vremenske prilike.

Rekao je da će na primer lot 5 Caričina dolina - tunel Manajle biti završen do kraja godine osim na delu koji obuhvata kosinu Momin kamen od 350 metara.

- Tu nećemo imati sva tri sloja asfalta, ali ostatak tog lota u dužini od preko šest kilometara biće potpuno završen i spreman za saobraćaj. Na puštanje u saobraćaj ćemo morati da sačekamo, kako bi pustili svih 26 kilometara - naveo je on.

Podsetio je da se u Grdeličkoj klisuri grade dva velika tunela - Predajane i Manajle, ukupne dužine 2,8 km.

Takođe, biće izgrađene četiri petlje od kojih je jedna već završena - petlja Grdelica, kao i ukupno više od 40 mostova koji će biti deo auto-puta kroz klisuru.

Senić je kazao da se na toj deonici nalazi i pet kosina i da su na četiri klizišta, koja će biti stabilizovana u što skorijem roku. - Radovi koje izvodimo su jedinstveni u Srbiji i na celom Balkanu - naglasio je.

Zamenik šefa projekta Jug na Koridoru 10 u Koridorima Srbije Leonid Vuković je rekao Tanjugu da njemu kao mladom iženjeru je velika privilegija biti deo tog projekta koji je izuzetno značajan za našu državu.

- Ovde je moguće učestvovati na velikom broju izuzetno složenih građevinskih pozicija , na jednom gradilištu. Za moju karijeru će ovo puno značiti, jer odavde čovek može da ponese velika znanja i iskustva.

Koridori Srbije u saradnji sa Građevinskim fakultetom organizuju više puta tokom godine obilazak radova sa studentima.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 09.09.2019.
Po zakonu za sve nelegalno izgrađene objekt...
Miodrag 27.08.2019.
Jedno pitanje. Šta ako je investitor NN lic...
Mladen 20.08.2019.
Mogao je put za Cacak i preko Panceva, srec...
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...
Goran 10.07.2019.
Kada ce da se uradi put Sremska gazela u Do...