INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Na trasi auto-puta Beograd - Južni Jadran do kraja godine ukupno 103 kilometra

21.09.2017. | RTS

Na trasi auto-puta Beograd - Južni Jadran, Srbija bi, kako je planirano, do kraja godine trebalo da ima ukupno 103 kilometra urađenog puta, a Crna Gora završetak svoje prve deonice, od Podgorice do Mateševa, kod Kolašina, očekuje 2019. godine. I sa jedne i sa druge strane granice, izgradnja zahtevnih i komplikovanih delova auto-puta poverena je kineskoj korporaciji CCCC i njenoj kompaniji CRBC, koje su u Srbiji već sagradile Pupinov most Zemun-Borča.

Pet ogromnih stubova nad rekom i kanjonom Morače otkrivaju konture mosta koji se gradi na prvoj deonici crnogorskog dela auto-puta Bar–Beograd. Od Podgorice do Matoševa kod Kolašina deonica je duga 41 kilometar, a kada bude završena, putovanje će sa sat i po biti skraćeno na 25 minuta.

Imaće 19 mostova i 16 tunela, a most Moračica, dug 960 metara, najkompleksniji je deo tog projekta.

- Složenost izgradnje nije samo u njegovoj visini ni u širini - mi smo, recimo, u pojedinim fazama morali da nalivamo beton u kontinuitetu 54 sata, a zbog konfiguracije terena, imali smo i otežan pristup mehanizaciji - ističe direktor gradilišta na prvoj sekciji Zou Zeng.

Najviši stub mosta će rasti do 161 metra, a sada se došlo do 140 metara. Svih pet stubova mosta Moračica biće završeni do oktobra ove godine i tada će početi njihovo povezivanje.

A koliki je to graditeljski poduhvat ilustruje i podatak da ovde vetrovi znaju da duvaju 100–150 kilometara na sat.

Ova deonica će zameniti pola veka staru i za putnike najopasniju, magistralu duž kanjona Morače.

Od Kolašina, trasa preko Andrijevice vodi ka granici sa Srbijom u Boljarima. CCCC već radi deonicu Surčin–Obrenovac, a sa Vladom Srbije je potpisala memorandum o saradnji na projektima izgradnje deonica Koridora 11: Preljina–Požega i Požega–Boljare.

- Naša kompanija je izuzetno voljna i zainteresovana da, zarad ekonomskog razvitka u celom ovom regionu, sa vladama svih zemalja, nastavlja da komunicira i razvija infrastrukturne projekte - rekao je generalni direktor CRBC Hej Šićang.

Moderna saobraćajnica, kojoj gravitira oko 4,7 miliona stanovnika, povezaće jadranske sa lukama na Dunavu i dalje, sa celom mrežom panevropskih koridora.

Omogućiće brži protok robe i usluga, a njenom izgradnjom, uz Koridor 10, Srbija će postati saobraćajno čvorište u ovom delu Evrope.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;