INFONET-468X60-BANNER

Unskom prugom do Evrope

26.04.2017. | S.Mišljenović | Novosti

Ako bi se ostvarila inicijativa Vlade Unsko-sanskog kantona, legendarnom Unskom prugom, koja je već dve decenije van funkcije, ponovo bi krstarili vozovi. Pre rata ova pruga je spajala Bosnu i Hercegovinu sa Hrvatskom i Jadranom, i dalje sa srednjom i istočnom Evropom. Godišnji prevoz tada je dostizao nestvarnih četiri miliona tona tereta i blizu dva miliona putnika, što je danas fantazija za železnički saobraćaj u BiH.

Unska pruga je u BiH dugačka oko 135 kilometara i veći deo je obnovljen i uglavnom u funkciji. Međutim, obnova je zaustavljena na delu od Martin Broda u Federaciji BiH do Knina u Hrvatskoj. Deo čuvene Unske pruge, koji se nalazi u Republici Srpskoj elektrificiran je i uređen, a to se odnosi na deonicu Novi Grad - Blatna, od nekih 20 kilometara.

Husein Rošić, premijer Unsko-sanskog kantona, izjavio je kako su Unska pruga i njena obnova prioritetno pitanje kad je reč o komunikacijskoj povezanosti i ekonomskom razvoju Unsko--sanskog kantona u budućnosti, s obzirom na to da su sve češći zahtevi investitora da se u funkciju stavi železnički transport.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Ovo pitanje je za nas važno sa tri aspekta. Prvi je povezivanje železnicom sa ostatkom BiH, drugi je konekcija sa Hrvatskom i tamošnjim lukama i treći aspekt je vezan za razvoj turizma na ovim prostorima - istakao je Rošić.

Prema njegovim rečima, direktor Železnica FBiH Enis Džafić upoznao ih je sa zajedničkim projektima ovog preduzeća i Železnica RS u vezi sa elektrifikacijom pružne trase između Novog Grada i Bihaća, a za ovaj posao već je obezbeđen deo potrebnih sredstava.

- Očekujemo da Vlada FBiH odobri ulaganja u revitalizaciju Unske pruge, kako bi realizacija konkretnih projekata započela već do kraja ove godine. Takođe, očekujemo da Savet ministara BiH ovo pitanje kandiduje na predstojećoj zajedničkoj sednici sa Vladom Hrvatske i da se donesu konkretne mere i zaključci - istakao je Rošić.

Dragan Savanović, direktor Železnica RS, kaže za da podržava ideju kolega iz US kantona i smatra da bi pokretanje Unske pruge bio pravi pogodak za Železnice RS i FBiH.

On dodaje da Unska pruga čak 11 puta ulazi i izlazi sa teritorije BiH na teritoriju Hrvatske.

- Zbog česte promene država ovo pitanje se mora rešiti na nivou BiH-Hrvatska. ŽRS podržavaju ideju, pogotovo u delu da bude i turistička linija, jer bi to bila odlična zarada. Kod turističkih linija vi već imate uplaćene karte i tačan broj mesta i vozite kad se voz napuni. Kod putničkog vozite bili puni ili prazni - ističe Savanović.

Kad se govori o teretnom saobraćaju, Savanović kaže da bi otvaranje Unske pruge otvorilo RS i BiH prema Kninu i Splitu, kao i dalje prema celom Jadranu i Istočnoj Evropi.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;