SFSOPLATE-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Pančevo - tako blizu a tako daleko

09.11.2016. | Beobuild

Polako se privode kraju radovi na rekonstrukciji pruge Beograd-Pančevo, trenutno najvećeg projekta na srpskim prugama. Radovi na modernizaciji deonice Beograd-Pančevo počeli su na proleće 2014. i podrazumevali su izgradnju novog i rekonstrukciju postojećeg koloseka, novu kontaktnu mrežu, kao i rekonstrukciju stanica i stajališta na trasi. Za potrebe novog koloseka izgrađen je novi most preko reke Tamiš dugačak 240 metara, ali i još tri manja mosta i veći broj kanalskih propusta. Zamena železničkih natputnjaka kod Pančevackog mosta poslednja je faza ovog projekta, a puštanje novih nadvožnjaka se očekuje već naredne nedelje.

Trasa od Krnjače do Pančeva već je otvorena i vozovi se kreću na dva koloseka projektovana za brzine od 120 km/h. Dodatnim ispitivanjima utvrđeno je da je za veće brzine vozova neophodna zamena dva železnička natputnjaka između stajališta Krnjača most i Pančevackog mosta, pa su ovog proleća počeli radovi na njihovoj zameni. Očekuje se da postavljanje novog koloseka bude završeno danas (09.11.2016.), dok bi do kraja nedelje počela i montaža kontaktne mreže. Statička i dinamicka ispitivanja pod opterećenjem trebala bi da počnu 15. novembra, kako bi par dana kasnije pruga bila spremna da prihvati saobraćaj.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Sa modernom infrastrukturom ispunjeni su preduslovi da železnica postane najefikasniji, najjeftiniji i najbrži vid transporta na relaciji Beograd-Pančevo, međutim da do renesanse ne dođe pobrinuli su se nadležni. Od ovog decembra novi red vožnje BG voza prvi put uključuje stanice i stajališta na levoj obali Dunava, ali će se linija BG voza ka Pančevu završavati u Ovči, gde će putnici morati da presednu jednu stanicu do Pančeva! Jedini način da direkno stignete iz Beograda do Pančeva biće da na Dunav stanici uhvatitie jedan od malobrojnih polazaka za Vršac ili Zrenjanin. Da nije tužno bilo bi smešno, ali došli smo u situaciju da ne postoji direktna železnička veza centra Beograda sa 20 kilometara udaljenim Pančevom bez presedanja.

Cilj čitave rekonstrukcije jeste povezivanje glavnog grada sa najvećim susednim gradom od preko 120.000 stanovnika. Rekonstrukcija ove pruge koštala je 91 milion dolara, a sve ekonomske koristi moderne infrastrukture obesmišljene su lošom organizacijom. Tako su administartivne prepreke pretvorile potencijalno profitabilnu liniju u sigurnog gubitaša, dok će građani i pored silnog novca uloženog u novu prugu i dalje biti prepušteni kombi prevoznicima i diviljim taksistima. Imajući u vidu da će BG voz ići do Ovče, jasno je da bi najbolje rešenje bilo da se linija produži za jednu stanicu i Pančevo uključi u sistem gradske železnice.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;