INFONET-468X60-BANNER

Koridor 10: U finišu udar na 40 kilometara

15.12.2015. | Z. Radović | Novosti

Sledeća letnja sezona mogla bi biti poslednja u kojoj će turisti koji letuju u Grčkoj, umesto auto-putem, do grčke obale stizati vijugavim putem kroz Grdeličku klisuru. Do marta 2017. trebalo bi da bude potpuno završen Koridor 10. Da bi na celom putu ka Makedoniji saobraćaj krenuo u šest traka, potrebno je da se završi asfaltiranje još 39,9 kilometara auto-puta, da se probiju dva tunela i okonča izgradnja 41 mosta.

Ekipa redakcije „Novosti“ je sa inženjerima „Koridora Srbije“ obišla deonicu od Grabovnice do Levosoja i uverila se da se konačno nazire kraj ovog velikog posla. Na početku južnog kraka angažovana je grčka kompanija „Terna“, a planirano je da se radovi okončaju sredinom sledeće godine.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Put dužine 5,6 kilometara čini i 10 mostova koji su već izgrađeni, kao i dva nadvožnjaka – priča Darko Šubarević, zamenik šefa projekta „Jug“. - Pored auto-puta proteže se i 3,7 kilometara alternativnog puta na kojem se neće naplaćivati putarina.

Put se nastavlja novoizgrađenom levom trakom, dok su sa desne strane u toku radovi. Nazire se i potporni zid od gabiona čija struktura podseća na žičane korpe napunjene kamenjem. Postavljen je da bi „pridržao“ brdo iznad saobraćajnice. Prolazi se preko nove petlje Grdelica i ide sve do kraja ove deonice odakle počinje sledeća, duga 6,11 kilometara, do tunela Predejane.

- Ovaj deo predstavlja veliki izazov za projektante i izvođače, s obzirom na konfiguraciju terena, blizinu pruge i reke, kao i na postojeći put, koji će otvaranjem auto-puta postati alternativni – objašnjava Šubarević. - Projektant je predvideo osam mostova, od kojih četiri prelaze Južnu Moravu.

Dalje, kako se ide ka Vladičinom Hanu, s magistralnog puta u daljini vidi se početak tunela Predejane, od 1.073 metara.

- Radovi su u završnoj fazi probijanja cevi, i do sada je probijeno oko 850 metara – kaže Šubarević. - Izlazak iz tunela označava početak nove deonice do Caričine doline, na kojoj preostaje izgradnja još devet mostova.

Na dužini od jednog kilometra magistralni put će biti izmešten zbog „poklapanja“ sa auto-putem, i sa leve strane se već naziru obrisi nove lokalne saobraćajnice. Na deonici od Caričine doline do Vladičinog Hana u toku su intenzivni radovi. Neimari imaju zadatak da izmeste prugu u dužini od 1.200 metara, a na deonici do tunela Manajle dugoj 6,7 kilometara predstoji izgradnja i sedam mostova. Na ćupriji „Južna Morava 1“ je kao u košnici, jer su u toku radovi na betoniranju završnih ploča. I most „Južna Morava 2“ se uveliko gradi, a ova građevina ima „zadatak“ da savlada alternativni put, reku, regionalni put i prugu.

Posle budućeg vijadukta i galerije duge 325 metara, vidi se most preko Kozničke reke od 180 metara s kojeg će se direktno ulaziti u tunel Manajle. Posle njega nailazi deo trase do Vladičinog Hana dužine šest kilometara, gde radove izvode španske kompanije „Azvi“ i „Rubau“. Trasa se savladava mostovima, od kojih najduži imaju 644 metra i 500 metara.

Deonica od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca dužine 26,3 kilometra, gde je izvođač grčka kompanija „Terna“, a čija izgradnja se finansira iz kredita „Svetske banke“, završena je i puštena u saobraćaj 28. novembra. Sledeća deonica od ovog mesta do Srpske Kuće otvorena je pre dve godine, kao i deo auto-puta od Levosoja do granice s Makedonijom. Do povezivanja u punu auto-putnu trasu na južnom kraku deli nas još osam kilometara, preko kojih bi asfalt trebalo da pređe u narednih godinu dana.

Najduži tunel u Srbiji

- Sa 1.808 metara Manajle će biti najduži tunel na Koridoru i uopšte u Srbiji – navodi zamenik šefa projekta „Jug“. - Počeli su radovi sa obe strane na po dva napadna mesta. Do sada je probijeno 1.100 metara.

Trećina posla

- Sektor „Jug“ na Koridoru 10 dug je 95,7 kilometara – objašnjava Šubarević. - Prostire se od Grabovnice do granice s Makedonijom. Do sada su otvorene deonice od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca u dužini od 26,3 kilometra, deonica od Donjeg Neradovca do Srpske kuće od osam kilometara, kao i od Levosoja do granice s Makedonijom u dužini od 21,5 kilometara. Ostaje da se okonča izgradnja još 39,9 kilometara auto-puta na južnom kraku Koridora 10.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;