INFONET-468X60-BANNER

Ćuprija: Završen most preko Velike Morave

14.04.2015. | Tanjug

Mostograditelji Preduzeća „Goša Fom“ iz Smederevske Palanke i „Mostogradnja“ Beograd završili su radove na konstrukciji železničkog mosta preko Velike Morave kod Ćuprije na deonioci dvokolosečne pruge u izgradnji, Gilje-Ćuprija-Paraćin, na Koridoru 10.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Čelični most, težak 2.400 tona, dug 322,5, raspona 52,5 metara, premostio je dve obale i omogućio italijanskoj kompaniji „Italiana costruzioni CAF“, da počne preko njega polaganja koloseka. Oslanja se na ukupno šest stubova od kojih su dva rečna

- Most je spojio obale i do 20. aprila, uslovno rečeno, „Italiana cnostruzioni CAF“, biće uvedena u posao na mostu. Ostaće još neki radovi, tipa korozivna zaštita, farbanje i doterivanje nekih sitnih detalja koji neće uticati na odvijanje radova italijanske kompanije – rečeno je „Tanjugu“ na mostu. - Radi se na uređenju korita reke, hidroizolazija i zaštita metalne konstrukcije mosta gumiranim elemntima.

Italijanska kompanije je do mosta i sa jedne i sa druge strane, položila kolosek, a „Simens“ postavio kontaktnu mrežu. „Italiana construzioni CAF“ je na koloseku završila oko 90 odsto radova, a toliko, otprilike, i „Simens“ i očekuje se da ova deonica pruge bude puštena u promet u avgustu.

Radnici „Goše“ i „Mostogradnje“ mesecima su radili u tri smene, noću i vikendom, kako bi most završili „u nekom planiranom roku“. Izgradnju mosta je, 1. marta 2011. godine počeo austrijsko-slovenački konzorcijum „Alpina-Meteorit“ pa prekinuo zbog stečaja.

„Goša“ i „Mostogradnja“ radove su počeli 24. aprila prošle godine prema sporazum o izgradnju koga su potpisali sa „Železnicom Srbije“. Vrednost poslova, prema ugovoru, koga su ove srpske firme obavile i koje će obaviti do definitivne predaje investitoru je 2,5 milona evra.

„Alpina“ je na mostu izgradila sve betonske stubove predviđene projektom, u koje je, ugrađeno blizu 11.000 tona betona. Do odlaska u stečaj, „Alpina“ je izgradila i 67,5 metara mosta.

Izgradnju ovog mosta finansira „Evropska investiciona banka“, a investitor je „Železnica Srbije“.

Most je izgrađen u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula 2012 godine, od 1.marta 2013. gradi Italijanska kompanija „Italiana costruzioni CAF“, a kontaktnu električnu mrežu i signalne uređaje kompanija „Simens“. Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na sat.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;