PRIJAVA-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Kinezi grade još jedan most u Beogradu

02.03.2015. | Blic

Most na Dunavu kod Vinče sa pristupnim putevima i prugom koštaće oko 470 miliona evra, a Kinezi su već u igri za finansiranje ovog velikog projekta.

Novi drumsko-železnički most je ključan da bi se podigao „Beograd na vodi“, jer će se izbaciti teretni vozovi iz centra grada, a kompletiraće se i drumska obilaznica oko Beograda. Auto-put će tako biti direktno povezan sa banatskim magistralama, pa vozači neće morati da ulaze u Beograd i Pančevo.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Procenjuje se da bi izgradnja trajala oko tri godine. Potencijalna izgradnja putem koncesije ili javno-privatnog partnerstva planirana je sa kineskim partnerima. Ukupna investiciona vrednost izgradnje celokupnog projekta iznosi oko 470 miliona evra, od čega je za drumsko-železnički most potrebno oko 129 miliona evra – kažu za „Blic“ u Ministarstvu građevine.

Dokumentacija za izgradnju mosta i obilaznice uveliko se priprema, urađeni su generalni i idejni projekti, koji su u postupku odobravanja, kao i studija o proceni uticaja na životnu sredinu. Grad Beograd i grad Pančevo usvojili su planove detaljne regulacije.

- Ipak, nedostaje projekat za dobijanje građevinske dozvole, a nisu još utvrđeni ni izvori finansiranja, pa se ne može precizirati kada će izgradnja mosta i pruge započeti. Izvesno je da će radova biti, zbog čega se dokumentacija priprema – objašnjavaju u „Železnicama“.

Nakon izgradnje mosta teretni vozovi neće jezditi prugom oko Kalemegdana.

- Obilazna pruga omogućila bi da se ostvari direktna veza Banata sa centralnom Srbijom, kao i bezbedan prevoz opasnih materija van centralnog gradskog jezgra, kako na području Beograda, tako i na području Pančeva. Izgradnjom obilazne pruge, postojeća pruga oko Kalemegdana mogla bi eventualno ostati isključivo u funkciji gradsko-prigradskog saobraćaja – kažu u „Železnicama“.

Beogradu je potrebno još pet mostova kako bi se centralne ulice rasteretile prolaznog saobraćaja. Da bi obilaznica imala pun kapacitet potrebno je dograditi i most kod Ostružnice. Savu će kod Bariča premostiti i auto-put za južni Jadran. Generalnim planom Beograda predviđena je i izgradnja metro-mosta na Savi i pešačko-biciklističkog mosta u sklopu „Beograda na vodi“. Još jedan most na Dunavu predviđen je kod Višnjice i vodio bi ka naselju Reva i dalje ka Pupinovom mostu, čime bi se formirao jedan magistralni poluprsten.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...
fistik 22.10.2025.
Kakvo ce to biti šetalište na tako malom pr...
SAŠA 11.08.2025.
Stadion, ovakav kakav je trenutno, je jedan...
DJB 16.06.2025.
G-đo Damjanović, ako predsednik odluči da s...

;