INFONET-468X60-BANNER

Probijen tunel na trasi auto-puta Beograd-južni Jadran

28.11.2014. | Novosti

- Nema lepšeg osećaja od onoga kada te udari ova promaja u trenutku kada se probije tunel i kada se spoje dve strane. To je znak da uloženi trud i rad nisu bili uzalud – kažu presrećni radnici građevinskog preduzeća „Planum“, koje izvodi radove na deonici Koridoda 11, od Ljiga do Preljine i koji su u četvrtak uz zdravicu i šampanjac proslavili probijanje jedne od dve cevi tunela, dužine 439 metara, u selu Brđani, nedaleko od Gornjeg Milanovca.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Sigurno je da na svetu nije bilo srećnijih građevinaca od dvojice radnika, koji su se, posle godinu i po dana radova, sreli na sredini tunela. Ponosno su isticali da je savladano još jedno brdo koje se isprečilo na budućoj trasi autoputa Beograd-južni Jadran!

- Ovaj osećaj ne može da se poredi ni sa čim. Kada se posle udara iglom u stenu pojavi svetlost sa druge strane i kada vas hladan vetar zapljusne, to je momenat za pamćenje – rekao je mlađani radnik Milan Jovanović, koji je prvi pružio ruku kolegi koji je „bušio“ tunel sa druge strane. - Više od godinu dana proveli smo u mraku, u utrobi zemlje. Uvek sa malom dozom strepnje da se stenje ne sruči na nas. Sada je sve drugačije, idemo u osvajanje sledećeg tunela...

Radost nije krio ni Slaviša Ilić, poslovođa mehanizacije na tunelu u Brđanima. Ljubav prema poslu u tunelima nasledio je, veli nam, od svog oca Milana, rudarskog inženjera u rudniku olova i cinka.

- Ponosni smo na ovo što smo uradili. Ovim tunelom u budućnosti će proći milioni ljudi, a naši potomci će uvek znati da smo mi imali udela u nečemu što će svima nama doneti boljitak – kazao je Slaviša. - Ima ovde još dosta posla, a garantujem da će sa ovim vrednim radnicima svi rokovi biti ispoštovani.

Ruku čestitanja jedan drugom u četvrtak su u tunelu pružili Dmitar Đurović, direktor preduzeća „Koridori Srbije“, koje je investitor radova, i Ratomir Todorović, direktor firme „Planum“. Todorović je obećao da će u februaru biti probijena i druga cev tunela u Brđanima, a da će naredne godine svi radovi biti kompletirani, zajedno sa tunelom Savinac.

- Danas mogu ponosno da kažem da je Srbija i dalje najveće putarsko gradilište u regionu, a da su „Koridori Srbije“, i pored toga što nam vremenski uslovi i obilne padavine nisu išli u prilog, i u ovoj godini sustigli i prestigli evropski prosek izgradnje auto-puteva od 50 kilometara – poručio je Đurović. - Tokom ove građevinske sezone „Koridori“ su do ovog momenta izgradili 51 kilometar auto-puta u punom profilu, a do kraja ove godine imaćemo 64,4 kilometra novog auto-puta, što je više od planirane realizacije za ovu godinu. Na deonici Ljig-Preljina, dužine 40,3 kilometra, gde radove odgovorno izvodi kompanija „Azvirt“ iz Azerbejdžana, realizovano je 20,50 kilometara, a svi preostali kilometri biće asfaltirani do 25. avgusta 2016. godine.

On je dodao i da je cilj „Koridora“ i Vlade Srbije da kompletan Koridor 10 bude završen 2016, a Koridor 11 tokom 2017. godine.

Ub-Lajkovac

Asfalterski radovi na deonici od Uba do Lajkovca, u dižini od 12,5 kilometara su završeni, a primopredaja će biti obavljena do kraja godine. U toku su radovi na uređenju terena (kosina, betoniranje odvodnih kanala, izrada zaštitne žičane ograde duž puta). Na samoj trasi izgrađeno je svih 13 mostovskih konstrukcija u dužini od oko 2,1 kilometar. Izgrađena je i petlja Lajkovac sa prilaznim saobraćajnicama dužine 8,5 kilometara.

66 mostova

Na trasi auto-puta od Ljiga do Preljine ima ukupno pet tunela – dva tunela sa otvorenom metodom iskopa: Golubac i Veliki Kik, dužine 200 metara, tunel Brđani – 439 metara, Savinac - 270 metara (trenutno probijen 191 metar) i tunel Šarani – 885 metara (trenutno probijeno 692 metra). Takođe, na ovoj deonici ima 66 mostova, od čega je završen 41, a na 21 su radovi započeti.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...
Darko 14.03.2024.
Pa kad cveta mito i korupcija. Ako se to is...

;