INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Ostaci starog „Žeželja“ usporili gradnju novog

28.08.2014. | Dnevnik

U „Železnicama Srbije“ potvrdili su našem listu da bi radovi na igradnji novog „Žeželjevog“ mosta u Novom Sadu uskoro mogli biti nastavljeni nakon nekoliko meseci pauze jer je načelno postignut dogovor o dodatnom finansiranju izgradnje.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Kako se nezvanično saznaje, radovi su prestali zbog nepredviđenih troškova koje je izvođač radova, špansko-italijanski konzorciju AZVI imao na vađenju ostataka starog mosta iz Dunava.

- Dodatnim novcem će praktično biti pokriveni dosadašnji odštetni zahtevi koje je AZVI ispostavio – rekao je za „Dnevnik“ direktor projekta Srećko Ugrica iz „Železnica Srbije“.

On, međutim, dodaje da to ne znači da i u nastavku radova ne treba očekivati nove troškove, odnosno da će sadašnja ukupna cena radova biti i konačna. „Železnicama“ potvrđuju da su se Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, „Železnice“, Grad Novi Sad i AP Vojvodina dogovorili da se konzorcijumu AZVI odobre dodatne pare da bi posao bio opet pokrenut, a most završen.

Iznos dodatnog novca za AZVI o kojem je postignuta saglasnost je 2,7 miliona evra. Takođe, Špancima i Italijanima će na to biti dodat još 1,7 milion evra koji se u osnovnom ugovoru vodio kao rezerva.

- „Železnice“ su već uplatile 237.000 evra, a preostalo je da uplate još 341.000, tako da će ukupna vrednost dodatne svote za gradnju mosta dostići pet miliona evra – objasnio je Ugrica.

Tehnički, kako smo već pisali, „Železnice“ će zahtev za dodatnim novcem proslediti Vladi Srbije, a ona će gradskoj i pokrajinskoj administraciji i zvanično preporučiti da preuzmu taj dodatni trošak, na šta su one pristale. Moguće je da će zbog svega novosadski i vojvođanski budžet morati da pretrpe rebalans.

Kako je objasnio sagovornik upoznat s celom pričom, a koji nije želeo da mu se objaljuje ime, AZVI je tražio dodatni novac da bi nastavio radove zbog značajno većih troškova vađenja ostataka stare konstrukcije betonskog mosta srušenog tokom NATO bombardovanja 1999. godine.

- Ti troškovi nisu bili ukalkulisani u prvobitnu procenu vrednosti radova na izgradnji mosta – naveo je sagovornik.- Od 45,3 miliona evra, koliko je bilo ugovoreno na početku izgradnje Žeželjevog mosta, 26,2 miliona finansira Delegacija EU, a od preostalih 19,1 miliona, dve trećine su finansijska obaveza AP Vojvodine, a trećina Grada Novog Sada.

Do sada su podignuta po dva obalna stuba, na bačkoj i sremskoj strani. Na petrovaradinskoj obali je montiran čelični luk od 180 metara, dok je montaža istog takvog na novosadskoj strani, dugog 220 metara, prekinuta.Most preko Dunava biće dug 474 metara, a širok 31,5 i imaće dva železnička koloseka i dve trake za drumski saobraćaj, kao i dve pešačke i biciklističke staze. Izgradnja je počela 10. marta 2011. godine i trebalo je da traje 32 meseca, ali se sve značajno produžilo.

Saobraćaj krajem iduće godine

Novi Žeželjev most trebalo bi da bude završen do marta 2016. godine, s tim što bi železnički sabraćaj na njemu mogao početi da se odvija već krajem 2015. Po osnovnom ugovoru, most je trebalo da bude završen još u novembru 2013. godine.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;