INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Kako treba da izgleda CV arhitekata prilikom traženja novog posla?

02.09.2009. | Architect Magazine

Marjanne Pearson je profesionalni konsultant i lovac na talente čiji je prvi samostalni posao bio da pregleda prijave za posao u birou Frank Gehry-ja. U intervjuu sa Edward Keegan-om za Architect Magazine iz SAD, ona savetuje kako treba da izgleda CV jednog arhitekte u trenutku kada hiljade njih traži posao širom sveta.

tekst priredio: Mladen Bogićević

Kako treba da izgleda novi posao diplomiranog arhitekte?

U Srbiji, kao i u SAD, građevinarstvo stoji usled svetske ekonomske krize, ali, ovde položaj arhitekata prilikom zaposlenja često ne izgleda bolje ni u regularnim okolnostima. Bavljenje arhitekturom u mnogim našim biroima često može da podrazumeva daleko nezanimljiviji, naporniji, ili konvencionalniji posao, sa malo prilike za san, ili učenje nečeg novog, za upoznavanje drugih profesionalaca, za putovanja, seminare ili slobodno vreme na internetu tokom radne nedelje ili vikendom gde god, od, na primer, rada u raznim web-studijima, marketinškim agencijama, trgovačkim i distributerskim firmama koje plasiraju različite građevinske proizvode na naše tržište, izvođačkim preduzećima i sl.

Kada se jednom upoznate sa novim poslom i steknete uvid u šire poznavanje tržišta i prilika na njemu, vaš rejting raste, imate brojna poznanstva, i svako sledeće zaposlenje otvara nove i nove mogućnosti. Zato je važno da prilikom traženja posla razmotrite i jednu od ovih varijanti, naravno, ukoliko ona zaista podrazumeva neke od navedenih prednosti.

Upoznajte se bolje sa građevinskom industrijom, pa čak i samu arhitekturu sagledajte iz više uglova, pronađite nešto što vas možda zanima, naučite o tome što više i proširite imenik firmi na koje možete poslati svoj CV. Ukoliko trenutno nemate zaposlenje iskoristite slobodno vreme za samostalne projekte, realizaciju svojih ideja i njihovo prenošenje na papir, sve to spakujte negde u virtuelnom svetu i napravite svoj lični online biro, galeriju, a od sebe - brend.

Ovo može podrazumevati arhitektonske projekte ali i grafička rešenja: izrada logoa, koncepata grafičke prezentacije, ilustracije, 3D modele... Radite i učite kao da imate posao i da to neko od vas očekuje. Napravite i popunite svoj CV i kada vam niko ne daje priliku da to uradite. Učinite ono što je do vas, a na poslodavcu je da dobije ili izgubi.

Ilustracija gore: predlog logoa iz portfolia na BrandStack-u, autora M. Gligorova, d.i.a. - pogledajte više na ovom linku - http://brandstack.com/users/portfolio/logos/gligorov

 

TI SI BREND - intervju sa Marjanne Pearson, autor Edward Keegan

Arhitekte su odlične u rešavanju kompleksnih problema i iznalaženju inovativnih rešenja - kaže Marjanne Pearson iz konsultantske firme Marjanne Pearson Associates (pogledajte na sajtu www.talentstar.com) čija je specijalizacija pronalaženje talenata - Dodajte ovo u svoj CV. 

Potraga za zaposlenjem počinje sa sređivanjem i lickanjem CV-ja, a konsultant i tragač za talentima Marjanne Pearson je krajnji sudija. Ona zna ovaj posao, a nepoznavanje same arhitekture nije joj smetalo da upravo u ovoj oblasti izgradi svoj imidž i dođe do položaja partnera u prethoj firmi gde je radila zahvaljujući svojoj legendarnoj sposobnosti komunikacije i povezivanja ljudi.

Kada je konačno zasnovala svoju samostalnu praksu 1987. godine prvi klijent joj je bio Frank Gehry. Toliko o njenim referencama. Danas ona uređuje i stranicu na Twitter-u sa vestima, informacijama i savetima za dizajnere i arhitekte - @NextMoon.

Trenutno hiljade arhitekata traži posao. Kako je to najbolje raditi?

Zaboravite na koncept lova u prazno, pucanja na slepo. Tako se radilo pre 30 godina: odete u šumu, pucate, i nadate se da će nešto pasti. Prvo važno pitanje je - kome ide vaš CV? Na koga želite da ostavite dobar utisak, i kakvo mišljenje o vama želite da dobijete? Saznajte nešto o firmi i onome što oni rade.

Koji je ugao gledanja poslodavca?

Oni žele da predvide buduće situacije i vaše ponašanje u njima. Treba im neko ko će im pomoći da budu uspešniji.

Da li je propratno pismo neophodno?

Morate imati propratno pismo! Ono će stajati na prvoj strani. Tih prvih 75 reči su ono zbog čega poslodavac treba da okrene stranu i nastavi da čita CV. Dajte im odmah dovoljno informacija da shvate ko ste i zašto žele baš vas.

Šta sve treba podrazumeva propratno pismo?

Propratno pismo mora podrazumevati pet osnovnih stvari:

  • adresirajte e-mail na pravu osobu - i to ne obavezno na osobu koja je navedena u oglasu. Ko bi to bio možete saznati samo nakon istraživanja
  • napišite taj tekst od 75 reči, to nije samo: Pišem vam, ovo je moj CV...
  • šta se dešava dalje? da li ste spremni i slobodni da dođete na intervju? Ko može da posvedoči o vama? Ako imate neko ime u rukavu - izbacite ga već na ovom mestu
  • proverite da li su tu svi vaši kontakti (telefon, mobilni, mail, ime prezime...)
  • pismo mora biti atraktivno u grafičko-estetskom smislu - ukoliko nemate sopstveno zaglavlje, napravite jedno za tu priliku. to je prilika da pokažete da ste kreativna osoba, da ste sve shvatili ozbiljno, i da ste sami sebi brend.

Koliki treba da bude sam CV?

Ovo je daleko fleksibilnije nego što često mislimo. Pre dvadeset godina govorili smo da svi treba da imaju CV od dve strane. Ali ako imate puno iskustva dve strane nisu dovoljne.

Šta sve treba da se nalazi u CV-ju?

Naprvite CV koji će vas učiniti najpoželjnijim novim radnikom. Na vama je da učinite da poslodavac želi da razgovara sa vama. Potrebne su tri stvari: vaše iskustvo, prezentacija (u smislu sadržaja i grafike), i vaše veze sa firmom i vrstom posla kojim se bavi.

Kako koncipirati CV?

Kao što to rade časopisi na kioscima. Pogledamo naslovne strane i tražimo najzanimljivije naslove. I tada, samo ako među njima pronađemo neki zanimljiv, otvaramo časopis da čitamo dalje.

Da li CV treba poslati kovertom ili kao digitalni fajl (Word, PDF...)?

Ne znam ni jednu firmu koja voli da dobije štampani materijal. Lakše im je da razmenjuju digitalne dokumente. Ali nikada ne šaljite dokument u Word-u - pošaljite ga kao PDF! Ne želite da se nešto poremeti u izgledu i rasporedu na strani ukoliko neko nema istu verziju Worda ili sve fontove. Ovo je naročito važno kada imate i neku ilustraciju u zaglavlju.

Šta je budućnost?

Mislim da je slanje CV-ja deo prošlog, XX veka. Ukoliko pošaljete e-mail sa onih obaveznih 75 reči i dodate: Napravio sam sajt - 90% onih koji vide taj mail kliknuće na link. Ljudi su radoznali. Ako će ih na linku dočekati nešto upečatljivo onda je to verovatno najbolji način da pokažete ko ste i šta radite. Arhitekti treba da imaju svoje sajtove. To je najefikasniji način da pokažete svoje kvalitete - kaže Marjanne Pearson.

 

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;