10 pitanja koja trebate postaviti kada projektujete vašu kancelariju

18.10.2013. | Gradjevinarstvo.rs

Radna sredina se razvija u mnogim kompanijama ovih dana, što dovodi do potrebe za novim kancelarijskim dizajnom. U nekim kompanijama, na primer, individualni radni prostori i kancelarije se demontiraju u korist više otvorene sredine u kojoj je radna stanica zaposlenog tamo gde god da on priključi svoj laptop.

Bez obzira na specifični dizajn, naglasak se danas jasno stavlja na prozračne i fleksibilne prostore, kaže Alan Felton (Alan Feltoon), generalni direktor arhitektonskog biroa MulvannyG2 Architecture iz Vašingtona, Sjedinjene Američke Države. On je jedan od tri stručnjaka koji su osmislili deset pitanja koje bi vlasnici malih preduzeća trebali da pitaju pre nego što projektuju ili preurede kancelariju kako bi zadovoljili današnje zahteve radnog mesta koji se brzo menja.

Da li želim da podstaknem transparentnost i kolegijalnost?

Sve više kompanija ruše zidove i pregrade kako bi stvorili više otvoreniji prostor. Danas, izvršni direktori i menadžeri mogu čak i da sede u otvorenom radnom prostoru sa drugim zaposlenima. Felton se priseća kancelarije koju je on projektovao za investicionu banku, gde je koristio staklene umesto čvrstih zidova i obezbedio otvorene prostore za "improvizovana druženja". Vlasnik kompanije je želeo da ljudi budu na otvorenom kako bi se klijentima prenela slika transparentnosti. Otvoreni plan takođe može da podstakne timski duh. "Kada otvorite stvari, odjednom, imate vitalnost i transparentnost koja podstiče razgovor, učešće i učenje", kaže Dženet Pog (Janet Pogue), direktor arhitektonskog biroa Gensler iz Vašingtona, SAD.

Kako da obezbedim privatnost kada je to potrebno?

Iako možda želite otvoreni kancelarijski plan, ipak je važno da se obezbedi prostor gde zaposleni mogu mirno da rade na pojedinačnim zadacima ili gde će jednostavno voditi privatni razgovor. Ljudi provedu oko polovine svog vremena u "fokus režimu", tako da kancelarija treba da ima mešavinu "mojih prostora" za samostalan rad i "naših prostora" za rad u grupi, kaže Pogova. Ona sugeriše projektovanje privatnih soba gde nema vizuelnih smetnji.

Koliko prostora mi je zaista potrebno?

Arhitekte su ranije projektovale oko 22 kvadratna metra po zaposlenom, što je uključivalo i ograđeni radni prostor sa stolom za računar i lične stvari, kao što su fotografije. Sada je taj broj pao na oko 12 kvadratna metara. Fotografije se nalaze na laptopu svakog zaposlenog, a sam zaposleni se kreće od kuće do kancelarije, a zatim i na različitim lokacijama u kancelariji. Felton to naziva načinom razmišljanja "rad bilo gde", a sa sve većim brojem kompanija koje dopuštaju da zaposleni rade od kuće pojedinim danima, kancelarija može biti samo delimično okupirana u bilo kom trenutku. "Vi ne želite da platite za više prostora nego što morate", kaže on.

Šta ako neki ljudi često rade od kuće?

Kako postaje uobičajeno da zaposleni rade bar delimično od kuće, kompanije treba da se brinu i o dizajnu kućne kancelarije, takođe. Ergonomija je važna, ali često zanemarena stvar u kućnim kancelarijama. "Biti u savijenom položaju preko laptopa za kuhinjskim stolom nije način na koji treba raditi", kaže Tom Poluči (Tom Polucci), direktor enterijera u arhitektonskom birou HOK iz Njujorka. Kompjuterski monitor treba da bude pravilno pozicioniran u odnosu na visinu vaše stolicu i stola kako bi se izbegao stres i pritisak na leđima, vratu, ramenima i očima. Takođe je potrebno prava vrsta osvetljenja kako bi se smanjio odsjaj i naprezanje očiju. Možete angažovati konsultanta koji će pomoći vašim zaposlenima u organizovanju njihovog kućnog radnog prostora.

Kako da napravim moj prostor fleksibilnim?

Mladi, rastući biznis za koji se očekuje da će dodavati zaposlene i usluge tokom vremena ne želi da baca dragoceni novac u rekonstrukciju. Pogova sugeriše zadržavanje prostora što više fleksibilnim. Možete kupiti stolove i stolice na točkovima za lako pomeranje kako biste rekonfigurisali prostor na brzinu i stvorili "plug and play" oblasti gde zaposleni mogu uključiti svoje laptopove kako bi radili. Privatne kancelarije mogu poslužiti i kao sobe za grupne sastanke, a možete koristiti i pregrade kako biste napravili sale za konferencije onoliko velike ili male koliko vam je potrebno.

Kako da moja prijemna oblast bude što više topla i gostoljubiva?

Prijemna oblast "jeste prvi utisak koji će neko imati o kompaniji", kaže Poluči. Dakle, važno je da se stvori udobna i gostoljubiva atmosfera. Možete preneti osećaj topline dozvoljavajući prodor dnevne svetlosti i tako što ćete učiniti da veštačko osvetljenje bude indirektno i mekano. Neki projektanti sugerišu specifične boje u enterijeru kako bi se prenela određena vibracija: kremaste i bež nijanse za sofisticiranost, plave nijanse za poštenje i odanost, i zelene nijanse za prestiž. Sve u svemu, celokupan prostor ne bi trebalo da bude impozantan. "Ako je to veliki hol, na primer, mi stvaramo džepove prostora unutar tog volumena kako bi ljudi imali udobno mesto gde da odu", kaže Poluči.

Šta želim da kancelarijski prostor govori o mojoj kompaniji?

Vaš kancelarijski dizajn može da vam pomogne da prenesete svoju poslovnu misiju i imidž klijentima i zaposlenima. To može biti posebno važno ako promenite svoj poslovni model. Pougova koristi primer kompanije UBM, koja je uz pomoć biroa Gensler, redizajnirala svoju kancelariju kako bi ona odražavala njenu transformaciju iz sto godina stare kompanije koja se bavi štampanim medijima u onlajn medijsku kompaniju 21. veka. "Njihova kancelarija u San Francisku se pomerila sa zastarelog kancelarijskog dizajna 1980-ih u otvoreni, svetao i potpuno umreženi prostor koji oživljava paradigmatski prelaz koji je kompanija doživela", kaže ona. "Redizajn prostora ne samo da jasno odražava novi fokus i proizvode kompanije, već i dozvoljava njihovim zaposlenima da proživljavaju brend svoje kompanije na dnevnoj bazi."

Kakvo ponašanje zaposlenih želim da ohrabrim?

Vaš dizajn može da uključi elemente koji će vam pomoći da postignete određene rezultate. Ako želite da podstaknete reciklažu, na primer, možete da postavite stanice za reciklažu širom kancelarije, omogućavajući im lak pristup i jasna upustva. Da li želite da se vaši zaposleni više druže među sobom u različitim odeljenjima? Formirajte centralizovani kafe-bar ili prostoriju za štampanje koji će ih navesti da napuste svoj trenutni radni prostor i podele svoje misli sa kolegama iz druge grupe.

Da li imam udobna mesta gde bi se zaposleni družili i opuštali?

Popularni prostori su kafići, kuhinje i ostala mesta gde se ljudi prirodno okupljaju. Neke firme nude složenije pogodnosti, kao što su fitnes sale, akupunkturni/masažni terapeutski centri, vešarnice, kao i velnes sobe za svakoga, od dadilja do zaposlenog koji se ne oseća dobro. "Stvaranje prostora koji omogućavaju zaposlenima da se druže i vežbaju ili se prosto odmaraju je bitno radi stvaranja osećaja ravnoteže i blagostanja u kompaniji", kaže Poluči.

Kako da učinim kancelarijski prostor što više zelenim?

Razmišljanje u smislu održivosti postaje norma u kancelarijskom projektovanju, objašnjava Poluči. "Mi projektujemo svaki prostor sa fokusom na održivost, od mehaničkih i elektro instalacija do korišćenja recikliranih i obnovljivih materijala. I mi smo u tački gde mnogi održivi izbori ne povećavaju troškove." Na primer, neko plafonsko osvetljenje će se automatski zatamniti što više prirodne svetlosti uđe u prostoriju. Takav sistem može da isplati sam sebe kroz smanjenje računa za električnu energiju u roku od tri godine, kaže Poluči. Mnoge "zelene kancelarije koriste tepihe napravljene od recikliranog sadržaja i drvo posečeno iz održivih šuma.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 09.09.2019.
Po zakonu za sve nelegalno izgrađene objekt...
Miodrag 27.08.2019.
Jedno pitanje. Šta ako je investitor NN lic...
Mladen 20.08.2019.
Mogao je put za Cacak i preko Panceva, srec...
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...
Goran 10.07.2019.
Kada ce da se uradi put Sremska gazela u Do...