IZOLACIJA-468X60-BANNER

INFONET-970X250-BANNER

Čovek na pola puta između tehnologije i prirode

12.09.2008. | Gradjevinarstvo.rs

Telenor je u novotvorenoj prodavnici u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu 18. juna za predstavnike medija organizovao pretpremijerno upoznavanje sa novim poslovnim prostorom i novim poslovnim konceptom. Nas i naše kolege novinare su, pored zaposlenih u Telenoru, dočekali i autori projekta. Ovde enterijer, ne samo po izgledu već i po funkciji, u potpunosti prati koncept sažimanja prirode i savremenih tehnologija. Ideju koja stoji iza ovog enterijera predstavila nam je Maja Vidaković, arhitekta i koautorka dizajna prodavnice. Pod je u drvetu (svojevrstan omaž Norveškoj, matičnoj zemlji Telenora), plafon je u vidu digitalnog ekrana – digitalnog neba, a u samom prostoru dominira neprekinuta traka koja simboliše protok, kretanje, cirkulaciju, kako u prirodi, tako i u savremenim komunikacijama i prenosu informacija. Tako je ova traka čas ulazni portal, čas pult u izlogu, polica za modele aparata, pa pult za prodavce, a zatim i mesto gde gost može da sedne, presluša i preuzme muziku na svoj mobilni telefon... Zid enterijera je u montažnim aluminijumskim pločama koje se lako mogu zameniti u slučaju potrebe, a sama sedišta su načinjena od tehno-gela kako bi prostor zadržao čistoću izraza, ali istovremeno pružio potreban komfor. U prodavnici se nalazi i odvojena soba u vidu staklene kocke, gde korisnici mogu da se osame i u tišini obave kupovinu i potpišu ugovore.

Sam prostor je funkcionalno zamišljen i rešen tako da stvori interakciju između prolaznika koji svrate na besplatni internet u izlogu ka ulici (čime čovek zauzima prostor tradicionalno namenjen proizvodu), zainteresovanih kupaca i zaposlenih u radnji. Tu su i duhoviti detalji koji uvode dozu igre u poslovni prostor: ekran sa kamerom gde kupac može da vidi kako mu stoji model telefonskog aparata, štampači smešteni uz noseći stub na sredini prostora koji traže od prodavca da izađe iza pulta i prošeta se između kupaca, ili prodajni pult koji za vreme prezentacija lako postaje mali šank...

Međutim, pored čisto rešenog enterijera koji na malom prostoru nudi i jasno izdvojene celine i jedinstvenost ukupnog utiska, najviše nam se dopao način na koji su autori ispratili težnje kompanije, a koji je zašao sasvim van granica, ne samo tradicionalnog, shvatanja dizajna poslovnog prostora.

Naime, za razliku od drugih sličnih prodajnih mesta, ovde nećete pronaći štampane kataloge, cenovnike, promotivne sveske i drugi papirni materijal... Kompletna ponuda informacija ide preko ekrana na dodir raspoređenih po prodavnici, sa preglednim interfejsom koji kupcu na brz i jednostavan način prikazuje pakete kompanije.

Kupac zatim može odštampati konkretnu ponudu, ili onoliko ponuda koliko ga zanima, čime je dugoročno učinjen značajan korak u očuvanju resursa i smanjenju otpada. Obzirom da je ovo prvi projekat ove vrste, Telenora uopšte, namera je da vremenom isti koncept bude primenjen na svim prodajnim mestima, ne samo u našoj zemlji. Kompletan projekat Telenorove prodavnice izveli su Maja Vidaković, Marko Basarovski, arhitekta, i Mihajlo Jurić, industrijski dizajner.

 

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


GMINŽENJERING-300X250-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Tanja 24.11.2023.
Čini mi se da ne bi bila loša ni kombinacij...
DARKO 06.11.2023.
Na svake 2 godine ili pred izbore ista prič...
Pele 28.09.2023.
Ja sam bio skeptičan kaoa su mi nudili ali ...
Poštovani u vezi vašeg teksta o korupciji u...
almir 30.08.2023.
Da li je planom rekonstrukcije predvidjeno ...

;