INFONET-468X60-BANNER

Čovek na pola puta između tehnologije i prirode

12.09.2008. | Gradjevinarstvo.rs

Telenor je u novotvorenoj prodavnici u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu 18. juna za predstavnike medija organizovao pretpremijerno upoznavanje sa novim poslovnim prostorom i novim poslovnim konceptom. Nas i naše kolege novinare su, pored zaposlenih u Telenoru, dočekali i autori projekta. Ovde enterijer, ne samo po izgledu već i po funkciji, u potpunosti prati koncept sažimanja prirode i savremenih tehnologija. Ideju koja stoji iza ovog enterijera predstavila nam je Maja Vidaković, arhitekta i koautorka dizajna prodavnice. Pod je u drvetu (svojevrstan omaž Norveškoj, matičnoj zemlji Telenora), plafon je u vidu digitalnog ekrana – digitalnog neba, a u samom prostoru dominira neprekinuta traka koja simboliše protok, kretanje, cirkulaciju, kako u prirodi, tako i u savremenim komunikacijama i prenosu informacija. Tako je ova traka čas ulazni portal, čas pult u izlogu, polica za modele aparata, pa pult za prodavce, a zatim i mesto gde gost može da sedne, presluša i preuzme muziku na svoj mobilni telefon... Zid enterijera je u montažnim aluminijumskim pločama koje se lako mogu zameniti u slučaju potrebe, a sama sedišta su načinjena od tehno-gela kako bi prostor zadržao čistoću izraza, ali istovremeno pružio potreban komfor. U prodavnici se nalazi i odvojena soba u vidu staklene kocke, gde korisnici mogu da se osame i u tišini obave kupovinu i potpišu ugovore.

Sam prostor je funkcionalno zamišljen i rešen tako da stvori interakciju između prolaznika koji svrate na besplatni internet u izlogu ka ulici (čime čovek zauzima prostor tradicionalno namenjen proizvodu), zainteresovanih kupaca i zaposlenih u radnji. Tu su i duhoviti detalji koji uvode dozu igre u poslovni prostor: ekran sa kamerom gde kupac može da vidi kako mu stoji model telefonskog aparata, štampači smešteni uz noseći stub na sredini prostora koji traže od prodavca da izađe iza pulta i prošeta se između kupaca, ili prodajni pult koji za vreme prezentacija lako postaje mali šank...

Međutim, pored čisto rešenog enterijera koji na malom prostoru nudi i jasno izdvojene celine i jedinstvenost ukupnog utiska, najviše nam se dopao način na koji su autori ispratili težnje kompanije, a koji je zašao sasvim van granica, ne samo tradicionalnog, shvatanja dizajna poslovnog prostora.

Naime, za razliku od drugih sličnih prodajnih mesta, ovde nećete pronaći štampane kataloge, cenovnike, promotivne sveske i drugi papirni materijal... Kompletna ponuda informacija ide preko ekrana na dodir raspoređenih po prodavnici, sa preglednim interfejsom koji kupcu na brz i jednostavan način prikazuje pakete kompanije.

Kupac zatim može odštampati konkretnu ponudu, ili onoliko ponuda koliko ga zanima, čime je dugoročno učinjen značajan korak u očuvanju resursa i smanjenju otpada. Obzirom da je ovo prvi projekat ove vrste, Telenora uopšte, namera je da vremenom isti koncept bude primenjen na svim prodajnim mestima, ne samo u našoj zemlji. Kompletan projekat Telenorove prodavnice izveli su Maja Vidaković, Marko Basarovski, arhitekta, i Mihajlo Jurić, industrijski dizajner.

 

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;