London Gateway - projekat luke i logističkog centra vredan 1,5 milijardi funti

01.09.2010. | Gradjevinarstvo.rs

London Gateway je veliki investicioni projekat na severnoj (levoj) obali Temze, blizu njenog ušća u Severno more (Thurrock, Essex). Okosnicu projekta čini velika luka za pristajanje najvećih prekookeanskih teretnih brodova koji prevoze kontejnere sa robom. Pored luke biće izgrađen jedan od najvećih evropskih logističkih parkova koji obezbeđuje dobru povezanost luke sa Londonom i celim Ostrvom i to auto-putevima i železnicom.

Kompleksom će biti upravljano uz pomoć najsavremenijih tehnologija kako bi se što više smanjili troškovi koji prate transport robe. Iza projekta stoji kompanija DP World, jedna od najvećih svetskih kompanija za upravljanje lukama. Gradnja je započela u početkom 2010. godine i njen završetak očekuje se u narednih nekoliko godina, a gradnja i logistički park biće građeni po fazama.

Prva faza je već u toku: 400 miliona funti za iskopavanje i melioraciju područja. Ovaj posao uradiće vodi izvođačka joint-venture kompanija iza koje stoje firme Laing O’Rourke i Dredging International.

London Gateway smešten je na mestu nekadašnje rafinerije nafte Shell Haven, na površini od 6,1km2. Rafinerija Shell-a je zatvorena 1999. godine, a ova lokacija služi kao luka još od 16. veka.

London Gateway - projekat kompleksa:

  • Luka će imati pristanište za kontejnere dugo 2,7km, sa potpuno opremljenim kapacitetom za 3,5 miliona TEU* godišnje.
  • Položaj luke je takav da ima dobru vezu sa linijama prekomorskog saobraćaja koji se odvija u Severozapadnoj Evropi, a dodatni strateški značaj ogleda se u proširenju lučkih kapaciteta Velike Britanije za pristanak najvećih prekookeanskih brodova (trenutno su najveće luke na Ostrvu u Sautemptonu i Felikstovu).
  • Distributivni park - Park za distribuciju (distribution park) imaće površinu od 300 hektara. Ukupna površina zgrada imaće preko 90.000m² i dobru povezanost sa obližnjim putevima i železničkim trasama. Građevinska dozvola obuhvata ukupno 883.000m².
  • Finansiranje - DP World planira da uloži ukupno 1,5 milijardi funti za razvoj ovog projekta u sledećih 10 do 15 godina. Procene su da će London Gateway direktno doneti 12.000 poslova, a generisati još preko 30.000.

*TEU (twenty-foot equivalent unit) je termin koji se koristi za iskazivanje kapaciteta tereta u brodovima sa transportnim kontejnerima i kontejnerskim terminalima. Mera je izvedena od standardnog kontejnera od 20 stopa (6,1m) koji se lako može transportovati brodovima, vozovima ili kamionima.


DP World je dozvolu za ceo projekat London Gateway dobio od vlade u maju 2007. godine, a tadašnji premijer Velike Britanije Gordon Brown smatrao je da je ovaj projekat jedan od četiri najvažnija na reci Temzi.

U maju 2008. godine Ministarstvo za transport donelo je dokument "Harbour Empowerment Order" kojim se definišu ingerencije lučnih vlasti i uređuje zakonski okvir poslovanja luke i logističkog centra.

Danas projekat prate finansijski problemi kompanije DP World od početka svetske ekonomske krize, ali gradnja je ipak započela u februaru 2010. godine.

Više o projektu London Gateway, ali i pratećim temama sa našeg sajta potraži na linkovima ispod.

Linkovi:

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...