INFONET-468X60-BANNER

Brze pruge uskoro na javnom uvidu

10.07.2014. | Dnevnik

Nacrt plana detaljne regulacije rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje dvokolosečne pruge na području Sremskih Karlovca mogao bi biti na javnom uvidu ovog meseca. Naime, komisija za planove razmatrala je taj dokument na sednici i prihvativši ga, dala nalog da se pokrene procedura javnog uvida.

- Po našoj proceni, plan bi mogao da bude na javnom uvidu već od 21. jula – kaže načelnica opštinskog „Odeljenja za urbanizam, komunalne poslove i zaštitu životne sredine“ Dušanka Janjušić. - To znači da će od tog trenutka, pa u narednih 30 dana građni i predstavnici institucija i preduzeća moći da se upoznaju sa rešenjima koja on nudi i stave primedbe i daju sugestije. Istovremeno će na uvidu biti i izveštaj o strateškoj proceni uticaja tog palna na životu sredinu. Tokom uvida biće održana i javna prezentacija tog dokumenta, što nije naša zakonska obaveza, ali u ovom slučaju smatramo da je to opravdano uzimajući u obzir važnost te teme za Sremske Karlovce.

Upravo je specifičnost Sremskih Karlovaca kao gradića pod posebnim režimom zaštite uslovila drugačiji pristup prilikom iznalaženja načina za prolazak takozvanih pruga velikih brzina preko njihove teritorije. Sremski Karlovci su u tom smislu postavili određene zahteve pred investitore, kako bi izgardanja dvokolosečne pruge imala što manje ili nikakvih štetnih posledica po mesto i život u njemu.

- Rad na pronalasku najboljih tehničkih i urbanističkih rešenja, jer osim trase buduće pruge u Sremskim Karlovcima trebalo je sagledati prostor i objekte uz nju, potrajao je nekoliko godina, ali je na kraju ipak odabrana najpovoljnija opcija – naglašava Janjušićeva. - Rezultat svega toga je protokol o saradnji između opštine i „Železnica Srbije“, potpisan ove godine, nakon čega je intenzivirana priprema plana detaljne regulacije.

Po završetku javnog uvida ovaj plan s obzirom na značaj biće predmet kontrole u nadležnom pokrajinskom sekretarijatu,a nakon toga može da uđe u skupštinsku proceduru. To znači da bi tokom jeseni mogao lokalni parlament da ga usvoji čime se stiču uslovi za izradu projektno-tehničke dokumentacije i ishodovnje dozvola.

Najviše polemike u stručnim krugovima u vezi sa izgradnjom pruge vođeno je oko predloga za povezivanje naselja sa obalom Dunava, budući da pruga deli mesto od priobalja, a ova buduća velikih brzina ne trpi ukrštanja u nivou, kao što je to slučaj sada. Odbačene su opcije da ona nasprtam centra naselja ide po vijaduktu, kao i da prolazi kroz tunel, a prihvaćeno rešenje da ide u nivou kao i sada, s tim da se pešačka komunikacija sa obalom Dunava uspostavi kroz pothodnik, koji će se nalaziti na mestu zgrade nekadašnjeg Saveznog centra za mehanizaciju. Preko pruge će se kolima moći preći  vijaduktom koji će biti izgrađen u Zanošu, a do Dunava će se stizati saobrćajnicom koja će biti sagrađena uz kolosek.

Planom je predviđeno da se sadašnja železnička stanica zadrži kao kulturno dobro dok će za potrebe železničkog saobraćaja biti izgrađena nova, bliže Novom Sadu. Kako trasa buduće pruge više zadire u zonu sporta i rekreacije, odnsno ka Dunavu, u dužini od oko kilemtar i po sadašnji put će imati funkciju servisne saobraćajnice. U radnoj zoni Prosjanice planiran je i industrijski kolosek, a iz Sremskih Karlovaca pruga u smeru ka Inđiji izlazi na vijaduktu.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;