INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Stari most kod Beške: Novo, a mora da se krpi

07.07.2014. | Novosti

Nalet pre svega turskih radnika iz zapadnih zemalja, koji se očekuje ovog vikenda i koji će, krećući se od severa ka jugu Srbije, protutnjati i preko starog mosta kod Beške, taj objekat dug preko dva kilometra dočekaće bez udarnih rupa. Radnici „Bačka puta“ iz Novog Sada su u petak završili krpljenje opasnih oštećenja na kolovozu na četrdesetak kvadratnih metara i saobraćaj će moći da se odvija nesmetano.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

- Naš posao je bio da saniramo udarne rupe locirane na dužini od otprilike 400 metara srednje kolovozne trake, gledano iz pravca Novog Sada, i to smo i uradili – kaže Snježana Ružić, šef gradilišta. - Oštećenja asfalta, doduše zasada ne tako drastičnih, ima i na preostalom delu te trake.

Pre nego što su udarne rupe zakrpljene, kaže jedan od radnika „Bačka puta“, gotovo da nije bilo dana a da bar jedan automobil, zbog oštećenja, ne ostane na starom mostu. Ovo ne bi bilo čudno da kompletna sanacija tog mosta, uključujući, razume se, i presvlačenje novim asfaltom, nije okončana krajem prošle godine, dakle pre jedva nešto više od šest meseci! Taj posao je obavio konzorcijum subotičkog „Vojputa“ i beogradske „Mostogradnje“, a naručilac posla bili su „Putevi Srbije“.

- U ovom trenutku ne možemo da kažemo zbog čega su oštećenja nastala, pravu sliku imaćemo tek kada, sredinom naredne sedmice, zbog ranije planiranog testa opterećenja, stari most zatvorimo, a saobraćaj preusmerimo na novi – kaže, za „Novosti“ Predrag Živković iz „Mostogradnje“.

Kao mogući razlozi prebrzog propadanja novog asfalta pominju se njegov loš kvalitet, zatim loš kvalitet nove vrste uvozne hidroizolacije koja je stavljena ispod njega i prvi put korišćena kod nas i, najzad, to što je sanacija rađena od oktobra prošle, do januara ove godine, dakle van građevinske sezone. Oštećenja su, inače, takva da se ne isključuje ni mogućnost da asfalt sa cele srednje trake bude uklonjen i da bude postavljen novi.

- Po mom mišljenju, to, ipak, neće biti neophodno i biće dovoljno da se asfalt zameni na osamdesetak metara – ocenjuje Živković. - Mislim da je suština problema u činjenici da ja sanacija rađena van sezone, ali to, zbog bankrota austrijske „Alpine“ kojoj je, inače, taj posao prethodno bio poveren, nije moglo da se uradi ranije.

Papreno, a loše

Sanacija starog mosta kod Beške je, inače, koštala čak 1,7 milijardi dinara. Kada je, 27. decembra prošle godine, pušten u saobraćaj, „Putevi Srbije“ su saopštili da su „radovi izvedeni kvalitetno i temeljno, tako da je staroj i oronuloj konstrukciji, savremenim i vrhunskim materijalima produžena upotrebna vrednost i time obezbeđeno nesmetano korišćenje bez većih ulaganja u narednim decenijama“. Stvarnost, međutim, pokazuje da i nije baš tako.

 

Komentari: 1

Uf 07.07.2014 19.54.37

Bože, kada će ovakvi tekstovi kod nas izazvati salvu komentara?

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;