INFONET-468X60-BANNER

Dvokolosečna pruga kod Sremskih Karlovaca

16.04.2014. | Tanjug

„Železnice Srbije“ izgradiće na teritoriji opštine Sremski Karlovci dvokolosečnu prugu za brzine do 160 kilometara na sat i omogućiti brzu železničku vezu na kraku međunarodnog Koridora 10 od Stare Pazove do Novog Sada, o čemu je juče (15. april 2014.) potpisan protokol.

Protokol o saradnji na modernizaciji pruge Stara Pazova-Novi Sad potpisali su generalni direktor „Železnica Srbije“ Dragoljub Simonović i predsednik Opštine Sremski Karlovci Milenko Filipović. Dokument definiše i zajedničku saradnju na izradi projektne i urbanističke dokumentacije, eksproprijacije, kao i druge aktivnosti vezane za investicionu realizaciju projekta.

- Za kratko vreme uspeli smo da razrešimo sve nejasnoće na teritoriji opštine Sremski Karlovci u vezi sa modernizacijom pruge Stara Pazova-Novi Sad, koja se finansira iz ruskog kredita za srpske železnice – kazao je Simonović prilikom potpisivanja protokola.

On je podsetio da strateški državni značaj magistralne pruge Beograd-Budimpešta.

- Međutim, ovim protokolom definišemo da ćemo prugu modernizovati tako da ne ugrozimo arhitektonski, istorijski i kulturni značaj Sremskih Karlovaca – rekao je Simonović.

Predsednik Opštine Sremski Karlovci Milenko Filipović rekao je da ta opština neće biti kočnica realizaciji projekta modernizacije pruge Stara Pazova-Novi Sad, koji predstavlja nacionalni interes Srbije.

- Sigurno ćemo biti deo tima koji će učestvovati u ostvarenju ovog posla. Naš cilj bio je da se očuvaju sve znamenitosti i celovitost Sremskih Karlovaca i sa novim poslovodstvom „Železnica Srbije“ uspeli smo da vrlo brzo i efikasno dogovorimo obostrano prihvatljiva rešenja, uz uvažavanje standarda panevropskih železničkih koridora i infrastrukturnih potreba naše opštine – kazao je Filipović.

Potpisivanju protokola prisustvovao je i Mansurbek Sultanov, zamenik generalnog direktora kompanije „RŽD Internešnl“, koja je zadužena za realizaciju ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica i čiji osnivač su „Ruske železnice“. Potpisanim protokolom predviđeno je da železnička stanica Sremski Karlovci ostaje na postojećoj lokaciji, uz rekonstrukciju koloseka, izgradnju nove stanične zgrade, novog pešačkog podhodnika ispod svih koloseka do novih putničkih perona i nove paralelne ulice između koloseka nove stanice i Dunava.

Trasa nove dvokolosečne pruge za brzine do 160 km/sat projektuje se u nivou odbrambenog nasipa prema Dunavu, pored centralnog urbanog dela naselja. Biće ukinut postojeći putni prelaz u nivou sa ulicom od centra naselja Sremski Karlovci prema reci Dunav, a projektuje se i gradi: novi pešačko-biciklistički podhodnik, novi drumski nadvožnjak iznad nove dvokolosečne pruge, na kraju Sremskih Karlovaca, u pravcu Novog Sada, kao i paralelna ulica sa pešačko-biciklističkom stazom, od drumskog nadvožnjaka do postojeće ulice iz centralnog dela naselja.

Dogovoreno je i da se urbanistički planira i uređenje drumskih saobraćajnica na teritoriji Opštine Sremski Karlovci, koje neće investiciono teretiti modernizaciju pruge, kao i da se projektuje i izgradi veza železničke stanice Karlovački Vinogradi i industrijske zone Prosjanica, sa novom dvokolosečnom prugom.

Protokolom je definisano i da će opština aktivno sarađivati sa stručnim službama srpskih železnica, a zajednički i sa nadležnim državnim organima Srbije i Pokrajine, navedeno je u saopštenju „Železnica Srbije“.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;