- Angažovanje domaćih firmi na modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta je jedan od prioriteta za srpsku privredu, s obzirom na to da se radi o investiciji vrednoj oko 1,5 milijardi evra. To ni u kom slučaju ne znači da neće biti angažovane i kineske firme, samo je bitno pronaći pravi model za saradnju – poručio je generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović

Sastanak Simonovića sa predstavnicima kineske "Eksim banke" i "Mađarskih državnih železnica" (MAV) je bio tehničkog karaktera, a kineska delegacija je imala priliku da se upozna sa postojećim stanjem železničke infrastrukture na delu trase koji prolazi kroz Srbiju sa tehničkog i operativnog stanovišta, saopštile su "Železnice".
"Eksim banka", kao državna banka Narodne Republike Kine, uviđa potencijal i značaj modernizacije ovog železničkog pravca za Srbiju i Mađarsku.
- Zajedničko učestvovanje predstavnika obe države u razgovorima sa "Eksim bankom" predstavlja dobru polaznu osnovu i uverena sam da smo na dobrom putu ka ostvarenju ovog projekta – izjavila je zamenica generalnog direktora za povlašćene kredite "Eksim banke", Huihong Gong.
Ona je ocenila da je donošenje studije izvodljivosti, za deo trase od Beograda do državne granice sa Mađarskom, osnova za dalje razgovore i da je potrebno intenzivirati aktivnosti radi što ranijeg završetka ovog posla.
Gosti iz Kine ukazali su na uspešne primere saradnje sa kineskim kompanijama koje su u Srbiji učestvovale na projektima izgradnje drumske mreže i mosta Zemun-Borča i iskazali su čvrsto uverenje da bi se ta saradnja mogla proširiti na domen železničke infrastrukture.
Prema Simonovićevim rečima, razmatraju se razne opcije, a s obzirom na važnost i specifičan karakter projekta, bitno je da o tome prvo bude doneta odluka na državnom nivou između predstavnika srpskih i kineskih vlasti.
Ovaj projekat prvi je na listi prioriteta kada je reč o železničkom saobraćaju u Master planu za saobraćajnu infrastrukturu u Srbiji 2010-2027 godine, koji je usvojio Nacionalni savet za infrastrukturu.
Pruga Beograd-Subotica građena je od 1882. do 1884. godine, a poslednji remont urađen je 1980. godine, pre čak 33 godine. Remontovano je samo 14 kilometara pruge Čortanovci-Petrovaradin, iz kredita "Evropske investicione banke", 2005. godine. Pruga je jednokolosečna, elektrificirana, ukupne dužine oko 149 kilometara.






























;