Radnici italijanskog građevinskog konzorcijuma "Armatori Feroviari", kojima je poverena gradnja nove deonice dvokolosečne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, na Koridoru 10, završili su izgradnju nadvožnjaka u Mijatovcu. Reč je o najvećem od 20 objekata, koji su izgrađeni na ovoj deonici, izjavio je odgovorni izvođač radova, Željko P. Marković.
Prema njegovim rečima, sada se završavaju pešačke staze i priprema se postavljanje izolacije i habajućeg sloja asfalta.
- Nova deonica regionalnog puta od Gilja, koja prelazi preko nadvožnjaka, asfaltirana je u dužini od 700 metara, urađeni su ivičnjaci i uskoro će biti postavljen habajući sloj asfalta – kaže Marković i dodaje da je kolovoz širok 7,8 metara.
Očekuje se da sve bude gotovo do kraja ovog meseca, a puštanje u funkciju zavisi od pristupnih saobraćajnica koje nisu obuhvaćene projektom, na čemu se sada radi. Odluku o puštanju u saobraćaj nove deonice preko nadvožnjaka doneće "Železnice Srbije" i "Direkcija za puteve". Radovi na traši dela deonice dvokolosečne pruge od Gilja do mosta na Velikoj Moravi završeni su 90 odsto, a od mosta do Paraćina 80 odsto. Stručnjaci kompanije Simens postavljaju kontaktnu električnu mrežu.
- Očekujemo da će deo trase Gilje-most Velika Morava, biti završen u toku januara, ako nam budu naklonjeni vremenski uslovi – dodaje je Marković.
Radovi od mosta na Moravi do Parcahinu, kako kaže, takođe su u poodmakloj fazi, oko dva kilometra trase je spremno za prijem od strane nadzornog organa za početak ugradnje tucanika koji je već deponovan u železničkoj stanici Ćuprija i u Zmiču.
- Krajem januara počeće montaža pragova na dvokolosečnoj pruzi, a već ovog meseca na jednokološečnoj pruzi Ćuprija-Parcaćin. Polaganje šina, koje su stigle iz italijanske firme "Lukini" (Lučini), očekuje se početkom marta – navodi Marković.
Reč je o deonici od 10,5 kilomatara, za brzine vozova veće od 160 kilometara na sat, koja bi trebalo da bude završena do 2.aprila 2014. godine, a koštaće 16,2 milona evra. Sredstva su iz kredita "Evropske investicione banke". Investitor je "Železnica Srbije". Ugovor o izgradnji pruge su potpisale "Železnice Srbije" i italijanski konzorcijum 2. jula prošle godine u Beogradu.