INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Zrenjanin: Radovi na obilaznici, opet odloženi

16.12.2013. | Novosti

Hoće li obilaznica zaobići Zrenjanin – sve češće je pitanje koje se postavlja u gradu na Begeju posle saznanja da ništa nema od obećanog i najavljenog početka radova u 2013. na ovom važnom projektu. Gradnja obilaznice počela je pre više od dve decenije, ali je do sada izgrađen samo polukrak puta dužine 4,8 kilometara – od raskrsnice državnog puta za Novi Sad do Mihajlovačkog druma.

Zbog toga, sve vreme, teretnjaci tutnje uskim gradskim ulicama. Stvaraju nepodnošljivu buku, zagađuju životnu sredinu, oštećuju kolovoze, fasade kuća i zgrade, saobraćajne nesreće ugrožavaju živote... Česti su protesti stanara brojnih ulica, koji su, nezadovoljni zbog nerešavanja problema, organizovali blokade i ometali kretanje vozila. Svima je laknulo kada je nova vlast lane najavila konačan završetak obilaznice i izmeštanje teretnog saobraćaja iz grada.

Izneti su i precizni rokovi – da će građevinski radovi započeti na proleće i trajati do jeseni 2013, a naročito je pompezno u novembru 2012. najavljen protokol sa JP "Putevi Srbije". Njime je država, navodno, obezbedila 700 miliona dinara za zrenjaninsku obilaznicu, a na gradskoj vlasti je da u projektu učestvuje sa 75 miliona. Odnosno, da plati dokumentaciju i obavi ekproprijaciju zemljišta.

Ipak, radovi nisu počeli ni ovog proleća, a letos je (ponovo pompezno) najavljeno da je iz Ministarstva građevinarstva i urbanizma stigla lokacijska dozvola za obilaznicu. Početak radova pomeren je za ovu jesen, ali stigla je zima, a od obilaznice "ni traga, ni glasa". To je proširilo priče da nema ništa od obilaznice i da će sve ostati samo još jedno prazno predizborno obećanje...

U "Direkciji za izgradnju i uređenje grada", čiji su stručnjaci zaduženi za sprovođenje projekta, priznaju da je papirologija usporila početak radova. Željenim tempom ne ide ni eksproprijacija, mada je zaključeno 40 ugovora o poravnanju od ukupno 49 predmeta, i to u iznosu od 59 miliona dinara. Direktor "Direkcije Goran" Kravarušić poručuje da su izrađeni idejni i glavni projekat u novosadskoj firmi "Gramont". Čim dokumentacija dobije "zeleno svetlo" Državne revizorske komisije moći će da se počne sa izgradnjom obilaznice. Najverovatnije – na proleće 2014.

Pomoćnik gradonačelnika Ivan Dević mirno poručuje da sve ide zacrtanim putem i da ne može brže. Priznaje da u ovogodišnjem republičkom budžetu nije bilo para za zrenjaninsku obilaznicu, ali će ih biti dogodine. Realan rok za početak radova i ulazak bagera na trasu je april 2014. – ističe Dević, odbacajući svaku pomisao da obilaznica može da "zaobiđe" Zrenjanin.

Izazov most na Begeju

Na obilaznici treba izgraditi još 7,4 kilometra puta. Reč je o deonicama koje vode za Srpsku Crnju i rumunsku granicu, odnosno, do spajanje obilaznice sa putem za Beograd. Najveći izazov je podizanje dva nadvožnjaka i mosta preko Begeja. Procena je da bi kompletna saobraćajnica mogla da bude završena za dve godine.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;