INFONET-468X60-BANNER

"Oblak" sve bliži Kalemegdanu

17.09.2013. | B-92

Urbanistički zavod Beograda preduzeo je početne korake ka realizaciji projekta Beograd na vodi i kako bi zaživela ideja spiralnog "Oblaka", japanskog arhitekte Soja Fudžimotoa, koji će povezati savsko pristanište i Beton halu sa Kalemegdanom. Deo posla koji je u nadležnosti Zavoda trebalo bi da bude završen u narednih šest meseci.

Naime, da bi uopšte počela realizacija projekta japanskog arhitekte Fudžimotoa, koji je pobedio na međunarodnom konkursu koji je organizovao grad Beograd, neophodna je urbanistička provera i unošenje u plan. Radi realizacije projekta doneta je odluka o izradi plana detaljne regulacije prostora između Bulevara vojvode Bojovića, Karađorđeve, Brankovog mosta i reke Save.

- Urbanistička provera je osnov za dobijanje lokacijske, a zatim i građevinske dozvole. U plan, koji radimo u saradnji sa gradskim i republičkim Zavodom za zaštitu spomenika kulture kako se ne bi narušila autentičnost i istorija Kalemegdana, biće ubačeno i pobedničko rešenje konkursa – kaže direktor Urbanističkog zavoda Beograda Nebojša Stefanović.

Kako kažu u gradskoj upravi, po usvajanju nacrta plana, biće izrađena tehnička dokumentacija na osnovu koje će biti izabran izvođač radova. Atraktivan "Oblak" trebalo bi da spoji Knez Mihailovu ulicu i Kalemegdan sa obalom Save i pristaništem. Ceo kompleks bi se prostirao na oko 26.000 kvadrata, a investicija je vredna oko 25 miliona evra.

"Beograd na vodi" je pre mesec dana bio tema sastanka prvog potpredsednika Vlade Srbije Aleksandar Vučić i gradonačelnika Dragana Đilasa. Dogovoreno je tada da se intenzivira saradnja po ovom pitanju, kao i da se formiraju zajedničke radne grupe koje će ubrzano raditi na relizaciji ovog projekta. Prema ranijim najavama, u okviru ovog projekta predviđena je i rekonstrukcija dela tramvajske mreže u toj zoni, gradnja novih pešačkih veza sa istorijskim centrom grada i šetalištima na Kalemegdanu. Gradonačelnik Dragan Đilas izjavio je nedavno da će "Beograd na vodi", uz gradnju metroa, potpuno promeniti sliku grada.

"Oblak" samo deo zahtevnog projekta

Realizacija "Oblaka" samo je deo projekta kojim će zapušteno savsko priobalje dobiti novi život, a spuštanje Beograda na reke moglo bi da traje duže od decenije. Potrebno je izmestiti i Železničku stanicu, završiti most Zemun-Borča, izgraditi i most kod Vinče, preseliti glavnu autobusku stanicu u Novi Beograd, završiti obilaznicu oko Beograda, čime će se izmestiti i tranzitni saobraćaj, i ukinuti prugu oko Kalemegdana.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;