INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Mnogo babica, kilava izgradnja

31.07.2013. | Dnevnik

Radnici zaposleni u građevinskom sektoru očekuju od buduće, rekonstruisane Vlade, da reši goruće probleme u toj privrednoj oblasti ukoliko želi da je sačuva od propasti i da doprinese razvoju zemlje.

Predsednik Republičkog odbora samostalnog sindikata građevinara Duško Vuković izjavio je da je mala nada u boljitak dok god je ovako značajna oblast raštrkana u četiri ministarstva. Jer, gde je mnogo babica, kilava je izgradnja.

- Ne može planiranje biti u jednom ministarstvu, urbanizam u drugom, a izgradnja puteva u tri ministarstva – Koridora 10 u Ministarstvu saobraćaja, Koridora 11 u Ministarstvu građevine, a regionalnih puteva, kao što je Moravski koridor i pravac od Novog Sada preko tunela kroz Frušku goru do Rume, u Ministarstvu lokalne samouprave – kaže Duško Vuković. - Zbog raštrkanosti sektora i nemogućnosti koordinacije, problemi su se toliko nagomilali da je teško reći koji je veći – da li to što investitori moraju da čekaju gotovo godinu na izdavanje građevinske dozvole, ili problem zapošljavanja domaće radne snage i nemogućnosti učešća na ozbiljnijim tenderima pa građevinari u vlastitoj zemlji uglavnom rade kao podizvođači kod stranih kompanija. A tek problemi kod održavanja saobraćajnica zbog toga što nije rešeno sistemsko finansiranje, ili umiranje građevinske industrije uprkos pokušajima njenog oživljavanja. Zbog svega toga smatrali smo još lane, pre izbora, a isto mislimo i danas, da bi trebalo osnovati jedinstveno ministarstvo koje bi se bavilo pomenutim problemima.

Duško Vuković objašnjava da kompletan građevinski sektor treba rekonstruisati i stvoriti uslove da srpski neimari povrate ugled kakav su nekada imali širom sveta, omogućiti im učešće na tenderima u zemlji i inostranstvu jer će se tako ostvariti dvostruka zarada – jeftiniji poslovi u zemlji i puniji budžet te veći devizni priliv od radova u inostranstvu meren milijardama dolara, što bi pomoglo u savladavanju ekonomske krize.

Predsednica Sindikata putara Srbije Sonja Vukanović izjavila je za naš list da putnoj privredi gori pod nogama, da do kraja godine treba obezbediti još dve milijarde dinara za održavanje puteva i utvrditi trajne izvore finansiranja održavanja – ili iz dela akcize ili prodatog litra goriva. Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić, koji je na tu funkciju podneo ostavku, prethodno je podržao sve zahteve putara Srbije, ali se Vlada nije usaglasila o tome.

Trnovit put do građevinske dozvole

Uprkos najavama i bivšeg ministra Olivera Dulića, i sadašnjeg Velimira Ilića da će se građevinska dozvola dobijati na jednom mestu i u skraćenom postupku za 30 dana, mnogi investitori izgubili su nadu da će kod nas nešto graditi jer ne mogu da dočekaju taj dokument bez kojeg nema legalnog zidanja. Svetska banka je i nedavno pozvala Srbiju da smanji predugačku listu dokumenata potrebnih za dobijanje građevinske dozvole, kao i preduge birokratske procedure, ocenivši prosečno vreme čekanja od 254 dana neprihvatljivim.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Žarko 07.04.2025.
Da li je poznata ukupna cena organizacije i...
Blagoje 01.04.2025.
Lepo opisane mogućnosti kojima nemam pristu...
Ko bira izvođače radova!!!. Grad i Gradsko ...
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁

;