INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

„Žeželju” će dobro stajati italijanski lukovi

27.02.2013. | Dnevnik

Iako građevinska sezona službeno još nije počela, na gradilištu novog „Žeželjevog” mosta preko Dunava u Novom Sadu radovi ove zime gotovo da nisu ni prekidani. Direktor projekta izgradnje mosta Srećko Ugrica potvrdio je da je trenutno na gradilištu oko 70 radnika, zaposlenih na montaži segmenata luka mosta i izgradnji obalnog stuba.

Iz italijanske kompanije „Tadei” stalno pristižu elementi za montažu čeličnih lukova za novi most i za desetak dana će svi delovi biti na obali. Sagovornik kaže da nije preterano reći da za dovoz elemenata za lukove treba oko 300 kamiona jer samo za delove manjeg luka treba 68 kamiona, 34 kamiona za zatege (donji pojas luka), plus razni drugi delovi koji će se spajati u celinu. Manji luk s petrovaradinske strane imaće raspon 180 metara, a visina od donjeg do gornjeg pojasa luka biće 36 metara. Nakon što „Mostogradnja” montira lukove na obali, radnici holandske firme „Mamut” navešće luk po luk s obale na stubove – manji luk će biti postavljen na rečni stub broj tri i obalni broj dva s petrovaradinske strane, a veći takođe na broj tri u sredini reke i obalni broj četiri s novosadske strane.

Do sada je završena izgradnja stubova jedan i dva na sremskoj strani i stuba broj pet na bačkoj. Za stub četiri radi se oplata za betoniranje, što znači da će uskoro biti izgrađena sva četiri obalna stuba. Da bi se nastavila izgradnja rečnog stuba tri, najpre dno reke mora da se očisti od ogromnih betonskih blokova starog porušenog mosta, koji se ne mogu izvući bagerom već je s izvođačem radova u toku usaglašavanje kako to da se uradi. U opciji je i miniranje zaostalih delova, koji su preveliki da se izvade na bilo koji način. Radnici su, na primer, uspeli da izvade betonske elemente luka porušenog stuba broj četiri s novosadske strane. Morali su da razbiju oko 500 kubika betona teškog oko 1.200 tona i da ga odvezu s gradilišta. „Mostogradnja” montira segmente čeličnih lukova na gradilištu s petrovaradinske strane na za to izgrađenom platou u koji je ugrađeno 30.000 kubika peska i oko 4.000 kubnih metara šljunka. Plato će po izgradnji mosta služiti kao nasip za buduću dvokolosečnu prugu.

Novi most će imati pet stubova, četiri obalna i jedan rečni, biće dug 474 metra i širok 30,7 s po dva železnička koloseka, drumske saobraćajnice i pešačko-biciklističke staze i dva luka visine 34,37 i 42,74 metra s rasponima 3,90 i 4,80 metara, te mrežaste vešaljke. Visina ispod novog mosta pri maksimalnom nivou vode biće 8,38 metara. Prvobitno je predviđeno da će izgradnja koštati oko 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1 miliona, međutim, dodatni radovi će, očito, poskupeti izgradnju. Posao izrade glavnog projekta i izgradnja mosta dodeljeni su na tenderu italijansko-španskom konzorcijumu „Azvi-Tadei-Horta Koslada”, domaće firme angažovane su kao podizvođači, a investitor su „Železnice Srbije” koje su u ovom projektu imenovane kao zastupnik Vlade.

Produžetak roka

Planirano je da novi most bude izgrađen do kraja 2013, međutim, sudeći po svemu, biće dobro ako se završi i do kraja sledeće godine. Naime, Ugrica kaže da će samo „Mostogradnja” do kraja ove godine imati posla na spajanju segmenata za lukove, a gde je sve ostalo. Izgradnja je usporena u startu, najpre je kasnio projekat, onda se neplanirano otvorio posao čišćenja zaostalih delova pre 14 godina porušenog mosta, zatim se dugo čekalo na izmeštanje gasovoda pa su pronađene tri neeksplodirane ručne bombe... Zbog svega toga šef Delegacije EU u Srbiji Vensan Dežer, očito, neće na kraju svog mandata krajem ove godine prošetati novoizgrađenim mostom, kao što je to poželeo prilikom potpisivanja ugovora o izgradnji.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;