Delegacija preduzeća Beogradski metro i voz posetila je proteklih dana Kinu i sastala se sa predstavnicima kompanije PowerChina u Pekingu. Povod je nastavak saradnje sa jednom od vodećih kineskih firmi u oblasti građevinske infrastrukture i energetike, koja je zadužena za izvođenje radova na prvoj liniji beogradskog metroa.
.jpg)
Ilustracija (Foto: Pixabay)
U okviru susreta naglašena je važnost tri do sada zaključena strateška ugovora sa kompanijom PowerChina, ukupne vrednosti približno milijardu evra, preneo je Tanjug.
Jedan od ključnih ugovora odnosi se na izgradnju Depoa Makiš, koji će obuhvatiti operativno kontrolni centar, kao i prateće objekte i hale. Ugovori o izgradnji metroa podeljeni na tri lota - potpisana su dva ključna, a u toku su pregovori za lot tri.
Segmentacija radova u tri faze (lota) omogućava nesmetano izvođenje radova na prvoj liniji, uključujući iskopavanje, pripreme terena, izgradnju stanica, tunela i neophodne infrastrukture, kao i nabavku sofisticiranih TBM mašina.
Poseta obuhvata i obilazak proizvodnog kompleksa kompanije CRCHI - jednog od najvećih proizvođača opreme za železničku gradnju u Kini. Ova firma je zadužena za izradu TBM mašina, popularno zvanih "krtice", koje će imati ključnu ulogu u iskopavanju tunela za metro.
Planirano je da dve takve mašine stignu u Beograd u drugoj polovini 2026. godine, što će označiti početak najzahtjevnije faze radova.




























;