Radovi na izgradnji železničke stanice Novi Beograd biće pod budnim okom sedam specijalizovanih firmi iz zemlje i inostranstva. Ove kompanije čine konzorcijum koji je dobio ugovor vredan oko 8,3 miliona evra, a njihova uloga biće da nadgledaju kompletnu realizaciju projekta, uključujući i obnovu prateće mostovske infrastrukture. Posao im je poverilo Ministarstvo građevinarstva, putem postupka javne nabavke za stručni nadzor.
Železnička stanica Novi Beograd (Foto: Zahtev za odlučivanje o potrebi izrade Studije o proceni uticaja na životnu sredinu)
Među domaćim firmama koje su deo konzorcijuma nalaze se novosadski AG Institut i Meridijan projekt, Sour inženjering iz Sremskih Karlovaca i preduzeće za izgradnju Železničkog čvora Beograd, piše Forbes Srbija.
U projekat su uključene i tri strane kompanije - SGS Inspecciones reglamentarias iz Španije, Infraceret TSI iz Poljske, kao i Infraceret d.o.o. iz Hrvatske, koja deluje kao predstavnik poljske firme.
Rok do kada će konzorcijum obavljati stručni nadzor postavljen je za kraj 2026. godine. Uz konkursnu dokumentaciju priložen je i idejni projekat koji uključuje glavnu projektantsku svesku i arhitektonska rešenja.
Prva faza projekta već je sprovedena i obuhvatila je uređenje zone oko stanice, izgradnju parking prostora, postavljanje šest liftova, konstrukciju nadstrešnice površine 1.480 kvadratnih metara, te izgradnju biletarnice i pomoćnih objekata.
Kako navodi Forbes Srbija, objekat ispod perona, prvobitno namenjen autobuskoj stanici Novi Beograd, trenutno služi kao privremena biletarnica dok se ne izgradi glavna stanična zgrada.
U septembru prošle godine su izdati lokacijski uslovi za nastavak projekta, odnosno drugu fazu, ali su izmenjeni u martu ove godine kako bi se omogućila fazna izgradnja i proširenje obuhvata projekta. Došlo je i do promene investitora - umesto Infrastrukture železnice Srbije, investitor je Ministarstvo građevinarstva.
Planirano je podizanje nove zgrade železničke stanice, pratećeg vestibila, objekta koji će povezivati železničku i autobusku stanicu, staničnog trga, nove nadstrešnice iznad perona, kao i park ispred kompleksa NCR.
Izgradnja i rekonstrukcija poverena je kineskoj kompaniji China Shandong International Economic. Vrednost ovog građevinskog ugovora iznosi 138 miliona evra, prema informacijama Ministarstva.