INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Dokle se stiglo sa izgradnjom glavne autobuske stanice posle 7 godina

05.07.2024. | eKapija

Pre sedam godina, 4. jula 2017. godine, grad Beograd i Beogradska autobuska stanica (BAS) potpisali su ugovor o izgradnji novog staničnog kompleksa u Bloku 42 na Novom Beogradu. Planirano je da nova stanica, površine 13.000 kvadratnih metara, sa 135 perona i 55 parking mesta za autobuse, počne da prima putnike tokom leta 2019. godine.

autobuska stanica Novi Beograd

Planirani izgled (Foto: Proaspekt)

Siniša Mali, tadašnji gradonačelnik Beograda, i direktor BAS-a Anđelko Mučibabić, naveli su posle potpisivanja ugovora da će grad obezbediti zemljište, dok će BAS uložiti sredstva u iznosu od 25 miliona evra, podseća portal eKapija. Cilj je bio da se ne optereti gradski budžet, dok bi BAS, kao operater sa odgovarajućim iskustvom i znanjem za realizaciju projekta, uradio posao na pravi način.

Pripremni radovi su započeti tokom predizborne kampanje 2018. godine, ali je ubrzo postalo jasno da nova stanica neće biti spremna do 2019. godine, piše eKapija.

U realizaciji ovog projekta pojavili su se brojni problemi, uključujući finansijske prepreke i neophodne izmene planskih dokumenata za povećanje veličine stanične zgrade. Takođe, imovinsko-pravni problemi na lokaciji doprineli su kašnjenju projekta. BAS je za izgradnju obezbedio kredit od 12 miliona evra od Komercijalne banke, dok je ostatak sredstava trebalo da obezbedi iz sopstvenih izvora.

Radovi su se odvijali u etapama sa čestim prekidima. Pandemija koronavirusa dodatno je otežala situaciju, a pad prihoda BAS-a pogoršao je finansijske probleme. Projekat je pratio niz nesuglasica između grada i BAS-a u vezi sa dinamikom gradnje.

Plan detaljne regulacije za Blok 42, izrađen na osnovu idejnog rešenja arhitekata Milana i Vladimira Lojanice, morao je biti naknadno izmenjen. Konkretni radovi nastavljeni su tek nakon postizanja sporazuma sa BAS-om, prema kojem je grad preuzeo dalju izgradnju stanice uz obavezu da BAS-u nadoknadi ranije uloženi novac.

Portal eKapija navodi da su do sada uređene i proširene saobraćajnice koje okružuju stanični blok, a izgrađen je i aneks koji će biti topla veza između budućeg BAS-a i novobeogradske železničke stanice, a koji će u početku služiti kao privremena stanična zgrada.

Uređen je parking za autobuse i veći deo peronskog prostora. Međutim, nova stanica i dalje nije spremna za otvaranje, čak ni pet godina nakon prvobitno planiranog roka.

Poslednje najave iz grada Beograda ukazuju da će novi BAS otvoriti svoja vrata za autobuse i putnike na jesen, ali bez završene stanične zgrade, čija izgradnja tek treba da počne i očekuje se da će trajati dve do tri godine.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 12.06.2024.
Samo da je ne zatvore kao Pailulsku. Više n...
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...

;