INFONET-468X60-BANNER

Modernizacija pruge Beograd-Šid: Brzina do 200km/h i ekološki nadvožnjaci za divlje životinje

18.10.2023. | eKapija

Nacrt prostornog plana područja posebne namene (PPPPN) infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd-Šid-granica Hrvatske, deonice Stara Pazova-Golubinci-Šid i železničke pruge Inđija-Golubinci (veza sa novosadskom prugom) stavljen je na javni uvid.

Pruga

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Ovaj projekat podrazumeva modernizaciju i rekonstrukciju deonice Stara Pazova-Ruma-Šid-državna granica Hrvatske i formiranje dvokolosečne magistralne pruge namenjene kako putničkom, tako i teretnom saobraćaju, sa projektovanom brzinom do 200km/h. Deonica pruge Inđija-Golubinci projektovana je takođe kao dvokolosečna (dodavanjem novog koloseka), ali za projektne brzine od 120km/h.

Kako navodi portal eKapija, trasa pruge Stara Pazova-Šid biće duga 84,2km, dok će pruga Inđija-Golubinci imati dužinu od 4,2km. Veći deo trase će pratiti postojeću, dok će odstupanja biti napravljena zbog zahteva stanica i pojedinih krivina koje nisu bile u skladu sa novom projektovanom brzinom.

Zanimljivo je napomenuti da, iako je cilj bio postići brzinu od 200km/h na celoj deonici, zbog različitih ograničenja na nekim segmentima će brzina biti smanjena. Na primer u zonama stanica Ruma i Šid brzina će biti do 160km/h, dok će u zoni stanice Sremska Mitrovica biti do 120km/h.

Jedan od ključnih aspekata ovog projekta je i ekološka komponenta. Planirana su dva ekološka nadvožnjaka koji će omogućiti prelaz krupne divljači preko pruge. Ovi nadvožnjaci će biti dizajnirani tako da imitiraju prirodno okruženje, sa bogatim zelenilom i drvećem, kako bi divljač lako prepoznala i koristila ove prelaze.

U sklopu ovog projekta, predviđena je i potpuna rekonstrukcija svih stanica, kao i izgradnja žičane zaštitne ograde duž cele trase.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;