SFSOPLATE-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Evo kuda će ići Đerdapski koridor

30.03.2023. | eKapija

Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora brzih saobraćajnica IB reda Golubac-Donji Milanovac-Brza Palanka i Kladovo-Negotin Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture stavilo je na rani javni uvid.

Đerdapski koridor

Đerdapski koridor (Foto: Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije/PPPPN Đerdapskog koridora, screenshot)

Koridor, koji se još naziva i Đerdapski, predstavlja nastavak Dunavskog koridora koji će se pružati od Petlje Požarevac do Golupca.

Obuhvatiće teritorije opština Golubac, Majdanpek, Kladovo i Negotin, a protezaće se od planirane veze sa Dunavskim koridorom kod Golupca, ka istoku kroz Đerdapsku klisuru do Donjeg Milanovca, gde izlazi iz klisure i pruža se do Brze Palanke, odakle ide u dva kraka put Kladova i Negotina, navodi eKapija.

Brza saobraćajnica od Golupca do Brze Palanke biće duga oko 89,32km, od Kladova do Negotina 54,22km, dok će ukupna dužina koridora iznositi 143,54km.

Brze saobraćajnice imaće 4 trake širine 3,5m. Planirana je širina ivične trake 4x0,5m, širina razdelne trake 1x3-4m, širina bankine minimum 2x1,5m, širina ulivno/izlivne trake 3,5m i širina dodatne trake na nagibima 3,5m.

Plan predviđa što je moguće manji broj čvorišta, dok će se saobraćajne potrebe stambenih, privrednih i poljoprivrednih objekata i zona razrešavati razvijanjem paralelnih servisnih saobraćajnica, prenosi eKapija.

Navodi se da će izgradnja ovog drumskog koridora direktno doprineti bržem razvoju Podunavskog, Braničevskog i Borskog upravnog okruga i privrednom napretku Podunavlja i Timočke krajine, kao i povezivanju sa Rumunijom i Bugarskom.

- Povezivanjem planiranih brzih saobraćajnica sa planiranim deonicama brzih saobraćajnica Požarevac-Golubac i Paraćin-Negotin, zaokružiće se jedinstveni sistem brzih saobraćajnica IB reda koji integriše prostor Podunavlja (Đerdapske klisure) i istočne Srbije (dela Timočke krajine), te ga povezuje sa koridorom H (državni put IA reda A1, auto-put E-75), Pomoravljem i centralnom Srbijom – navedeno je u planu.

Za čitavu trasu brzih saobraćajnica planira se računska brzina od 80km/h (u brdskom terenu) do 100km/h.

Obrađivač prostornog plana za Đerdapski koridor je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, u saradnji sa obrađivačima idejnog projekta brze saobraćajnice - Građevinskim institutom Centralna putna laboratorija doo i IPSI Institutom doo, u skladu sa, kako je navedeno, ugovorom iz marta 2023. godine.

Ovim ugovorom, kako se ispostavlja, dobili smo prostorni plan Đerdapskog koridora posle više od godinu i po dana od raspisivanja prvog tendera za izradu PPPPN-a u avgustu 2021, navodi eKapija.

Taj tender je obustavljen jer je jedina pristigla ponuda prevazišla procenjenu vrednost posla za čak 2,2 milijarde dinara. Novi tender, koji se odnosio samo na pravac Golubac-Donji Milanovac-Brza Palanka, Putevi Srbije raspisali su krajem prošle godine.

Posao je procenjen na 1,5 milijardi dinara, a ugovor je dodeljen pomenutim firmama za 1,49 milijardi.

Plan je na javnom uvidu do 12. aprila.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;