IZOLACIJA-468X60-BANNER

Premošćena Sava kod Sremske Rače - završen najteži deo posla

17.01.2022. | RTS

Najteži posao na izgradnji novog mosta kod Sremske Rače je premošćavanje Save, a ovaj posao upravo je završen. Takozvana Sremska deonica - most i nova trasa od Kuzmina, čija je izgradnja počela krajem 2019, prva je veza auto-putem između Srbije i Republike Srpske.

Gradnja mosta - ilustracija

Gradnja mosta - ilustracija (Foto: Pixabay)

Konstrukcija teška 5.500 tona napravljena je u Turskoj i u delovima je stigla u Srbiju. Sklopljena je na savskoj obali za koju je uz tešku mehanizaciju napravljen potporni nasip u koji je utrošeno 100.000 metara kubnih materijala.

Šest meseci je trebalo da 330 metara obe trake mosta budu pregurane na noseće stubove u reci. Izuzetno komplikovan građevinski zahvat završen je u 13 faza.

- Priprema za svaku fazu traje oko 15 dana, pri tome samo nagurivanje mosta traje jedan radni dan tokom koga može da se prevuče samo 30 metara čelične konstrukcije. Samo prevlačenje vrši se pomoću moćnih hidrauličnih presa vučenjem kablova koji su zakačeni za donji deo konstrukcije. Na tom poslu svakog dana radilo je oko 120 radnika - objašnjava Vesna Koprivica iz kompanije Tasyapi, odgovornog izvođača radova.

Radilo se i za Novu godinu i za Božić. Posle premošćavanja, nastavljeno je sa rasklapanjem kranova, a biće uklonjen i potporni nasip.

Na obe strane reke su 23 stuba, pojedini su već spojeni. Novi most biće dugačak 1.320 metara, a celom trasom od Kuzmina biće rešene dosadašnje muke sa graničnim prelazom u selu.

Tom magistralnom deonicom prođe nekoliko puta više vozila nego što ima stanovnika u Sremskoj Rači, a oni svakodnevno od kuće do njive, posla i škole moraju preko granice. Gužve i kolone su višedecenijski problem i putnika i stanovnika.

Uporedo sa mostom, kroz atare tri sela gradi se i 16,5 kilometara auto-puta. Među 450 radnika turskog izvođača, trećina je iz Srbije.

- Izvode se radovi na izradi nasipa, rok po ugovoru je 48 meseci. Sa mostom smo ispred dinamike, sigurni smo da ćemo ispoštovati rok što se tiče mosta i auto-puta, a verujem da ćemo završiti i pre roka - ističe Vesna Koprivica.

Zbog poslovnih i porodičnih veza ova trasa je važna spona za više od dva miliona putnika koji godišnje pređu Savu.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ODRŽIVA-ARHITEKTURA-300X120-BANNER

Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Irena 30.09.2022.
Svaka cast, pozeljno sto vise slicnih ideja...
Jelena 29.09.2022.
Divne su! Ja sam ove godine kupila platneni...
DARKO 26.09.2022.
Šta je sa pasarelom kod Ada mola? Da li su ...
slavica 24.09.2022.
Konačno jedno stručno objašnjenje, čestitam...
Sky 19.09.2022.
Ako za ovo treba arhitekti veštačka intelig...

;