BAU2023-468X60-BANNER

INFONET-970X250-BANNER

Počeli radovi na rekonstrukciji stanice Novi Sad na brzoj pruzi

26.10.2021. | Tanjug

U železničkoj stanici Novi Sad započeti su pripremni radovi na rekonstrukciji stanice, u okviru izgradnje brze pruge Beograd - Novi Sad. Nakon jednomesečnih aktivnosti, trenutno su u toku radovi na rušenju postojećeg prvog perona, temelja nadstrešnica i demontaži trećeg staničnog koloseka, dok je rušenje nadstrešnica završeno, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Do sada je demontirano i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, 11 skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri koloseka, kao i 10. i 11. staničnog koloseka.

U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad Ranžirna.

Železnički saobraćaj se iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru.

Prva faza radova u železničkoj stanici Novi Sad obuhvata radove na prva tri stanična koloseka, kao i na 10. i 11. koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice Novi Sad. Ova faza trajaće do prvog kvartala naredne godine, kako bi pruga za velike brzine Beograd - Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj.

U stanici Novi Sad predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta. Takođe, biće zamenjena fasada i stolarija.

Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron. Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništvem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara.

Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama sa potrebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.

U skladu sa novim tehnološkim potrebama za prugu velikih brzina, u stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeštena nova signalna i telekomunikaciona oprema, u skladu sa zahtevima korisnika i Idejnim tehnološkim projektom.

 

Komentari: 1

podržavam 02.11.2021 10.31.14

Moje je mišljenje da je Novom Sadu ova pruga možda i korisnija nego Beogradu. Novi Sad razvija svoj turistički potencijal, otvaraju se ugostiteljski objekti, kafići, kafane, apartmani koji se izdaju na dan i na duže itd. Brzom prugom će stizati više tposetilaca, ona će biti u centru a ne negde u nekom prokopu, može se naći prenoćište dvorište jeftino i u centru pa svuda stići peške, ne treba auto. samo da se izgradnja po starom dobrom običaju na rastegne na 10 godina

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


JAF
JAF
NOVA PAZOVA-STARA PAZOVA
www.jaf.rs

LHR
LHR
NOVI BEOGRAD
www.lhr.rs

OKTAVUS
OKTAVUS
NOVI BEOGRAD
www.oktavus.rs

SET
SET
ŠABAC
www.set.rs

Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Slobo 23.03.2023.
Zato i jeste Beograd na vodi.
skeva 23.03.2023.
Jel' to Beograd na vodi ?
Milan 22.03.2023.
Konačno! Pruga do Niša i dalje ka Solunu je...
Sasa 21.03.2023.
E nas dragi Bakicu, za sve si bio u pravu.
Gagi 21.03.2023.
Dvadeseti sprat je oko 70 metara vodenog st...

;