INFONET-468X60-BANNER

Kako će izgledati most kod Ade Huje?

18.10.2021. | Beobulid

Rokovi za početak izgradnje mosta kod Ade Huje pomeraju se godinama, još otkako je ovaj most uvršten u Generalni urbanistički plan 2003. godine. Iako je početkom godine najavljeno da će uskoro započeti gradnja, to se još uvek neće desiti a i ne zna se kada će započeti projekat. Međutim, nakon tenderske procedure i izbora projektanta završena je izrada idejnog projekta sa studijom opravdanosti za most preko Dunava kod Ade Huje, za koji je u međuvremenu pribavljen i pozitivan izveštaj revizione komisije nadležnog ministarstva. Izborom između nekoliko varijanti odabran je izgled budućeg mosta kod Ade Huje, dela Spoljne magistralne tangente i jednog od najdužih mostova na čitavom toku Dunava.

Most kod Ade Huje

Idejno rešenje mosta kod Ade Huje (foto: Beobuild.rs)

Od šest ponuđenih rešenja, dva su podrazumevala konzolnu gradnju, dok su preostala četiri nudila rešenje konstrukciju sa kablovima, sa razlikama u dužini i broju raspona. Kako je konzolna gradnja jeftinija, u ovom slucaju razlika u ceni iznosila je oko 10% vrednosti projekta, komisija se odlučila za prednapregnutu grednu konstrukciju izgrađenu po tehnologiji konzolnog građenja i sastavljenu iz dve paralelne jednake konstrukcije. Imajući u vidu da se radi o mostu koji predstavlja ulazni pravac u grad (Pančevački put, Smederevski put i E75), možda se trebala razmotriti arhitektonski atraktivnija varijanta, ali je cena prevagnula.

Most kod Ade Huje

Idejno rešenje mosta kod Ade Huje (foto: Beobuild.rs)

Celokupna dužina mosta iznosi 3498 metara, od čega je 1167 metara dužina glavnog mosta preko Dunava, a ukupna širina konstrukcije je 32,5 metara. Most će imati po tri saobraćajne trake u oba smera sa razdelnim pojasom, kao i obostrane pešačke i biciklističke staze. Čitava dužina mosta sadrži više delova, i to: denivelisanu raskrsnicu tipa "detelina" kod Pančevačkog puta, pristupnu konstrukciju na levoj obali Dunava, glavni most preko Dunava dužine oko jedan kilometar, most preko Ade Huje i rukavca i, na kraju, denivelisanu raskrsnicu tipa "poludetelina" kod Višnjičke ulice. U skladu sa zahtevima plovnosti, biće obezbeđen plovni put i po širini i po visini slobodnog profila plovnog puta.

Projektanti idejnog projekta su konzorcijum beogradskog DB Inženjeringa i slovenačkih biroa Ponting i Gradis BP iz Maribora.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;