INFONET-468X60-BANNER

Od mađarske do rumunske granice 100km/č u četiri trake

02.12.2020. | B. Petrović | eKapija

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine oglasio je rani javni uvid u materijal za izradu Prostornog plana područja posebne namene (PPPPN) infrastrukturnog koridora granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg)-Sombor-Kula-Vrbas-Srbobran-Bečej-Kikinda-granični prelaz sa Rumunijom (Nakovo).

Reč je o brzoj saobraćajnici kroz Bačku i Banat koja će povezati Sombor i Kikindu i granične prelaze s Mađarskom i Rumunijom, čija je izgradnja najavljena prošle godine.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Kako je navedeno u Planu, ovaj putni pravac predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije koji treba da ubrza i učini efikasnijim postojeće daljinske tokove na magistralnom pravcu od granice sa Rumunijom, ka Kikindi, Novom Bečeju, Bečeju, Srbobranu, Kuli, Vrbasu, Somboru i granici sa Mađarskom. U sistemu putne mreže Srbije ta buduća saobraćajnica predstavlja osnovnu vezu istoka i zapada Vojvodine.

- Izradom i usvajanjem PPPPN-a ovog infrastrukturnog koridora obezbediće se neophodni planski i prostorni uslovi za poprečno saobraćajno povezivanje na pravcu istok-zapad (granica Rumunije–granica Mađarske) preko auto-puta E-75 i reke Tise kao perspektivnog međunarodnog plovnog puta – precizira se u planskoj dokumentaciji koju je izradilo JP Zavod za urbanizam Vojvodine.

Planirana trasa puta počinje od graničnog prelaza sa Mađarskom (Bački Breg) i ide preko Bezdana duž postojećeg puta do Sombora, kroz teritoriju grada Sombora i opština Kula i Vrbas i Srbobran (obilazeći građevinska područja pojedinih naselja).

Od Srbobrana do Bečeja trasa prolazi van građevinskih područja naselja dok će se za trasu preko reke Tise u sklopu izrade idejnog rešenja, istražiti najpovoljnija mogućnost prelaza.

U nastavku, neposredno ispred naselja Novi Bečej trasa se prelazeći kanal DTD vodi novim koridorom i delimično obilazi građevinsko područje Novog Bečeja, dobijajući ulogu jugoistočne obilaznice. Nakon toga planirana trasa se dalje pruža ka zapadu ka granici sa Rumunijom, kroz teritorije opštine Novi Bečej i grada Kikinde, da bi se završila na granici sa Rumunijom (granični prelaz Nakovo).

Saobraćajnica se projektuje za kretanje vozila brzinom od 100 kilometara na sat, u četiri vozne trake širine od po 3,5 metara.

Dodaje se da će izgradnja ove brze saobraćajnice direktno doprineti bržem razvoju obuhvaćenog prostora AP Vojvodine, a posebno segmenata lokalnih samouprava koje se neposredno vezuju za ovaj koridor.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;