INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Od mađarske do rumunske granice 100km/č u četiri trake

02.12.2020. | B. Petrović | eKapija

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine oglasio je rani javni uvid u materijal za izradu Prostornog plana područja posebne namene (PPPPN) infrastrukturnog koridora granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg)-Sombor-Kula-Vrbas-Srbobran-Bečej-Kikinda-granični prelaz sa Rumunijom (Nakovo).

Reč je o brzoj saobraćajnici kroz Bačku i Banat koja će povezati Sombor i Kikindu i granične prelaze s Mađarskom i Rumunijom, čija je izgradnja najavljena prošle godine.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Kako je navedeno u Planu, ovaj putni pravac predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije koji treba da ubrza i učini efikasnijim postojeće daljinske tokove na magistralnom pravcu od granice sa Rumunijom, ka Kikindi, Novom Bečeju, Bečeju, Srbobranu, Kuli, Vrbasu, Somboru i granici sa Mađarskom. U sistemu putne mreže Srbije ta buduća saobraćajnica predstavlja osnovnu vezu istoka i zapada Vojvodine.

- Izradom i usvajanjem PPPPN-a ovog infrastrukturnog koridora obezbediće se neophodni planski i prostorni uslovi za poprečno saobraćajno povezivanje na pravcu istok-zapad (granica Rumunije–granica Mađarske) preko auto-puta E-75 i reke Tise kao perspektivnog međunarodnog plovnog puta – precizira se u planskoj dokumentaciji koju je izradilo JP Zavod za urbanizam Vojvodine.

Planirana trasa puta počinje od graničnog prelaza sa Mađarskom (Bački Breg) i ide preko Bezdana duž postojećeg puta do Sombora, kroz teritoriju grada Sombora i opština Kula i Vrbas i Srbobran (obilazeći građevinska područja pojedinih naselja).

Od Srbobrana do Bečeja trasa prolazi van građevinskih područja naselja dok će se za trasu preko reke Tise u sklopu izrade idejnog rešenja, istražiti najpovoljnija mogućnost prelaza.

U nastavku, neposredno ispred naselja Novi Bečej trasa se prelazeći kanal DTD vodi novim koridorom i delimično obilazi građevinsko područje Novog Bečeja, dobijajući ulogu jugoistočne obilaznice. Nakon toga planirana trasa se dalje pruža ka zapadu ka granici sa Rumunijom, kroz teritorije opštine Novi Bečej i grada Kikinde, da bi se završila na granici sa Rumunijom (granični prelaz Nakovo).

Saobraćajnica se projektuje za kretanje vozila brzinom od 100 kilometara na sat, u četiri vozne trake širine od po 3,5 metara.

Dodaje se da će izgradnja ove brze saobraćajnice direktno doprineti bržem razvoju obuhvaćenog prostora AP Vojvodine, a posebno segmenata lokalnih samouprava koje se neposredno vezuju za ovaj koridor.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 12.06.2024.
Samo da je ne zatvore kao Pailulsku. Više n...
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...

;