INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Od Surčina do Čačka za samo 55 minuta

28.11.2019. | Z. Radović | Novosti

Početna deonica auto-puta "Miloš Veliki", od Surčina do Obrenovca, koja bi trebalo da bude puštena u saobraćaj 19. decembra, biće spremna za otvaranje i pre Svetog Nikole. U ovu tvrdnju glavnog inženjera kineske kompanije CCCC Nemanje Mutića u sredu (27.11.2019) se uverila i ekipa Novosti. Asfaltiranje svih 17,6 kilometara je završeno još pre desetak dana, a trenutno se na gradilištu obavljaju poslednje pripreme. Sa završetkom ovih radova, dužina auto-puta će biti 120 kilometara, a vozači će od Surčina do Čačka moći da stignu i za 55 minuta.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Mutić podseća da je ugovoreni rok za završetak radova 5. januar i ističe da se ne seća da je neka deonica u protekloj deceniji završena bez "produžetaka", pa čak i pre vremena.

- Petlje Surčin i Obrenovac, konstruktivni delovi puta i mosta su gotovi. Preostalo je ozelenjavanje i sađenje biljaka, radovi na signalizaciji i saobraćajnoj opremi, kao i postavljanje zaštitnih ograda za automobile i životinje - objašnjava glavni inženjer. - Postavljene su i instalacije, a jedino još treba sve spojiti i uključiti.

Petlja kod Surčina nije standardna, već je sastavljena iz dve. Ima čak osam ulaza i izlaza na obilaznicu oko Beograda, sa koje će se vozači uključivati na "Miloša Velikog".

- Suštinski, svi smatraju da je izgradnja ove deonice bila lagan posao, jer je put trasiran kroz ravnicu - priča Mutić. Ali, inženjerski gledano, na ovakvom terenu, kroz njive, uopšte nije lako graditi, jer je poseban problem odvodnjavanje, pošto put prati tok reke Save.

Na celoj trasi su uz put parkirana vozila neimara iz kompanije koja je angažovana za postavljanje zaštitne ograde. Posao se obavlja lančano, a radnici su odlično organizovani. Smenjuju se jedni za drugima fazno. Mašina poput malog robota ubada šipove, a radnici zašrafljuju i zatežu šipke, koje će sprečavati vozače da skrenu sa trase auto-puta.

Na mostu, koji je bio i najzahtevniji za izgradnju, vrvi kao u košnici. Radnici u žutim prslucima, sa šlemovima na glavi. U ovom delu je već postavljena zaštitna ograda, a oni sada po betonu između leve i desne trake prelaze četkama. Objašnjavaju da ovo "šminkanje" nema samo estetsku funkciju, već da se tako pravi zaštita, koja će duže trajati.

Vrednost projekta deonice Surčin - Obrenovac je 208 miliona evra, a glavni izvođač je kineska kompanija China Communications Construction Company.

Neimari su obale dve reke, Save i Kolubare, povezali mostom dugim 1.581 metar. Sastoji se od 27 stubova i 30 rasponskih konstrukcija koje su zahvaljujući sistemima pokretnih oplata građeni paralelno sa obe strane reke.

- U konstrukciju je ugrađeno 88.000 kubika betona i oko 11.500 tona armature - navodi Mutić.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;