INFONET-468X60-BANNER

Vijadukt u Čortanovcima: Pruga kojom će vozovi tutnjati 200km/h

16.10.2019. | Zlatica Radović | Novosti

Neimarima na vijaduktu u Čortanovcima mnogi bi pozavideli na pogledu. Mogu da se pohvale da rade na jednom od najlepših vidikovaca u Srbiji. Dok na stubovima savijaju žicu od armature, levo im pogled klizi ka Sremu i padinama Fruške gore, a sa desne strane se lenjo kraj njih proteže Dunav i nazire bačka ravnica. Deonicu od Stare Pazove do Novog Sada gradi kompanija ruskih državnih železnica RŽD International.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Prvi čovek ovog preduzeća u Srbiji Mansurbek Sultanov ističe da je ovo jedina brza pruga u regionu, koja je projektovana za 200 kilometara na sat.

- Deonica Stara Pazova - Novi Sad nalazi se na najtežem delu što se tiče geologije, ali i dozvola, jer se gradi na Fruškoj gori, koja je park prirode - priča Sultanov za Novosti. - Karakteristično je da pratimo obalu reke Dunav i radi se i kroz blato, a posao otežava mnogo ukrštanja sa postojećim objektima. Vijadukt je veoma interesantan i zahtevan. Unikatan je i komplikovan. Na njega će voz izlaziti direktno iz tunela. Gradimo ga iz dva dela paralelno, za dvokolosečnu prugu, dužinom od 2,9 kilometara, a nosi ga 59 stubova. Zbog posebnog terena, rešenja su takva da je na tri kilometra pod mostom ugrađeno čak 40 kilometara šipova koji drže konstrukciju!

Pojedini stubovi su u nivou zgrade od sedam spratova. Penjanje na najviši, od 26 metara, zahteva posebnu opremu, a za to je zadužen Danko Spajić, koordinator za poslove zaštite na radu i zaštite od požara. Na gradilištu tunela i mosta, koje se prostire na čak šest kilometara, svakog dana radi oko 650 ljudi.

- Ovo je trenutno najveće gradilište u Srbiji. Ponosni smo na to što nije bilo smrtnih slučajeva i teških povreda u protekle dve godine - kaže Spajić.

Izgradnja vijadukta je podeljena na nekoliko sektora, a svaki od njih dodeljen je drugom podizvođaču. Tako jedni pored drugih rade majstori iz Srbije i Turske, a stigli su čak i Indijci.

Milan Popržan, kog je ekipa Novosti koja je posetila gradilište zatekla na radnom mestu dvadesetak metara iznad zemlje, kaže da iza sebe ima dug staž na građevini, ali ovo što trenutno radi smatra posebnim izazovom.

- Visina najviših stubova jeste nešto manja od 30 metara, ali na tu osnovu mi dograđujemo i ramove. Kad se rade dva ili tri, onda i nije tako strašno, ali na najvišim tačkama, kada se dodaju i po četiri rama, nije svejedno - priča Popržan. - Navikli smo na visoke i na niske temperature. Kada pada kiša, ima posla i unutar stubova, pa ne moramo na pljusak. Na ovakvom gradilištu presudnu ulogu ima timski rad. Ima nas četvorica i obično dobijemo dva pomoćnika. Najvažnije je poverenje, jer držimo život svog kolege u rukama.

Kada cela pruga bude završena, prema najavama, od Beograda do Novog Sada stizaće se za 35 minuta. Budući putnici u vozu za Budimpeštu na ovom mestu, između Beške i Karlovačkih vinograda, sigurno će se diviti veličanstvenom prizoru.

Osim vijadukta, na deonici od Stare Pazove do Novog Sada, dugoj 40,4 kilometra, biće izgrađena još dva mosta, na 51. i 55. kilometru od Beograda, kao i još 21 objekat.

- Gradimo novu stanicu Beška sa pothodnicama, a biće rekonstruisane stanice Inđija, Sremski Karlovci i Petrovaradin, kao i stajalište Karlovački vinogradi - ističe Sultanov. - Ovo je prva deonica u regionu i Srbiji na kojoj neće biti pružnih prelaza, već će ljudi prolaziti podvožnjacima ispod pruge, a automobili nadvožnjacima, iznad šina.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;